تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۰۷۸۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی:

فعال‌سازی معادن خراسان جنوبی مرتفع کننده مشکل بیکاری در استان است

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بر فعال سازی معادن استان تاکید کرد و گفت: با فعال شدن معادن راکد مشکلات بیکاری استان مرتفع می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام علی موحدی راد صبح شنبه در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید با همکاری همدیگر برای رشد و ارتقا اقتصادی استان و بهبود وضعیت معیشتی و اشتغال تلاش کنیم.

وی بر استفاده از تولیدات داخلی استان توسط دستگاه‌های اجرایی در خرید‌ها و اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: این مهم را برای تحقق مورد پیگیری ویژه قرار می‌دهیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: اگر همه معادن استان فعال شود؛ نیاز خواهیم داشت از دیگر استان‌ها مهندس و کارگر و… بیاوریم نه اینکه در منطقه خودمان شاهد بیکاری جوانان باشیم.

موحدی راد ادامه داد: اگر در حوزه اشتغال می‌خواهیم کاری انجام دهیم باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کنیم چرا که به طور طبیعی همه جوانان ما نمی‌توانند در بخش دولتی استخدام شده و مشغول به کار شوند.

وی افزود: ما در حوزه بانک‌ها و عدم پرداخت تسهیلات برای حمایت تولید مشکل داریم که این موضوعات نیز باید مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در حوزه ترک فعل مدیران، دادستانی و دستگاه قضاء زمانی می‌تواند ورود پیدا کند که قانون برای آن عنوان مجرمانه‌ای تعریف کرده باشد و در غیر آن در قالب تخلف اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

موحدی راد بیان کرد: بی شک با همکاری همه جانبه دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات واحد‌های خصوصی در آستانه تعطیلی، ورود پیدا خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده