تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۴۵۴۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مازندران:

راهبرد درستی در حوزه معادن مازندران نداریم

‌می‌متالز - استاندار مازندران گفت: در حوزه معادن، راهبرد درستی نداریم و باید برای نیازسنجی‌های حوزه معادن، سیاستگذاری اصولی صورت بگیرد.

به گزارش می‌متالز، سید محمود حسینی پور در جلسه با خانه صنعت استان با عنوان اینکه مهم‌ترین موضوعی که اکنون در محور پیگیری‌ها قرار دارد، مساله اقتصاد است و این سوال وجود دارد که چرا اقتصاد ما پیشرفت نکرد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است، بطوریکه در جبهه مقاومت جریانی را ایجاد کردیم که هیچ کشوری جرات نمی‌کند با جمهوری اسلامی کاری داشته باشد که این مهم بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی است و فقط در یک حوزه که اقتصادی است مشکل داریم که اقتصاد طی ۴۲ سال اخیر دست دولت‌ها بود و متاسفانه راهبردی در اقتصاد نداریم و با تغییر دولت‌ها اقتصاد ۱۰۰ درصد تغییر می‌کند لذا باید تلاش کنیم تا بتوانیم مشکلات اقتصاد را حل و فصل نماییم.

حسینی پور تصریح کرد: ریشه‌ها و عوامل مشکلات اقتصاد؛ ساختاری است و نشانه گذاری در حوزه‌های اقتصادی مقطعی بوده است که می‌بایست راهبردی و ساختاری شود و در بعضی حوزه‌ها برای رشد اقتصادی نیازمند تصمیمات ملی هستیم که می‌تواند اثرگذار باشد و بعضی موضوعات مرتبط با تصمیمات استانی است و باید فرض را بر این بگذاریم مازندران یک کشور کوچک است و برای اعتلای اقتصادی این کشور کوچک باید برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: باید بپذیریم در این استان به لحاظ فرهنگی در برخی حوزه‌ها بسیار مشکل داریم که یکی از این مسائلی که در این استان، باب و تبدیل به خرده فرهنگ شده است. باید با آسیب شناسی مسائل اجتماعی فرهنگی، مولفه‌های تقویت همدلی و هم افزایی را شناسایی و به موضوعات مرتبط با عرف و اخلاق حرفه‌ای توجه کنیم.

استاندار مازندران با بیان این که در سایه ایده، خلاقیت و برنامه‌های خردمندانه می‌توان مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان را بالفعل کرد، گفت: کسانی که در راستای حل مسایل استان و شکوفایی بخش‌های مختلف توسعه ای، تولید فکر کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حسینی پور افزود: باید به فکر آینده باشیم و با نقد محض؛ نمی‌توان به پیش رفت و هر نقدی باید پیوست و پیشنهاد داشته باشد. اگر قصد داریم مشکلات را حل کنیم باید امید به آینده داشته باشیم و از فرصت‌های والای استان در حوزه‌های گوناگون بهنگام بهره ببریم.

استاندار مازندران اظهار داشت: هنر ما این است که بتوانیم مجموعه مدیریت استانی و ملی را با یکدیگر لینک بدهیم و این مهم را حتما انجام خواهم داد.

وی یادآور شد: خانه صنعت، نمایندگان مهم‌ترین بخش یعنی بخش خصوصی هستند و در بحث صنعت نگاه ما این است که ظرفیت‌های عظیمی داریم و در پشتیبانی سیستم‌های اجرایی حمایت‌های لازم را بعمل می‌آوریم.

حسینی پور، ابراز کرد: یکی از مسائل مهم استان اشتغال است که با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری و بهره گیری از دیگر مزیت‌های مغفول مانده حل می‌شود و در حوزه معادن، راهبرد درستی نداریم و باید برای نیازسنجی‌های حوزه معادن، سیاستگذاری اصولی صورت گیرد.

وی، خاطرنشان کرد: خانه صنعت استان باید در حوزه اقتصاد روستا با سرمایه گذاری لازم نسبت به ایجاد اشتغال برای جوانان روستا اقدامات لازم را صورت دهد و خانه صنعت برای اقتصاد روستا باید طرح ویژه‌ای ارائه کند و مسوولیت اصلی خانه صنعت تعیین راهبرد و تولید فکر است که باید این راهبرد را نهادینه کنیم.

منبع: بلاغ مازندران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده