تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۴۵۵۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه کمیته بررسی و پالایش کارت‌های بازرگانی آذربایجان شرقی مطرح شد؛

رشد ۱۲۹ درصدی صدور کارت بازرگانی در استان

‌می‌متالز - سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی در جلسه کمیته بررسی و پالایش کارت‌های بازرگانی و کمیته اقدام ارزی استان از صدور ۳۰۰ فقره کارت بازرگانی در ۹ ماهه امسال و رشد ۱۲۹ درصدی در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، غلامعلی راستی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آمار کارت‌های بازرگانی استان، گفت: در نه ماهه سال ۱۴۰۰، علاوه بر صدور ۳۰۰ فقره کارت بازرگانی، ۵۱۱ فقره کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.

وی با بیان اینکه در راستای تسهیل فرآیند‌ها بدون بررسی عامل کارشناسی سازمان، کارت‌های بازرگانی با فرایندی کاملا سیستمی صادر می‌شود، افزود: دقت و بررسی دقیق در خصوص احراز اهلیت متقاضیان کارت‌های بازرگانی، براساس مقررات از طریق اتاق بازرگانی تبریز و اتاق تعاون استان انجام می‌گیرد و علاوه بر بازدید از محل کسب و بررسی سایر موارد مرتبط قانونی، دوره‌های آموزشی برای متقاضیان برگزار می‌شود.

در این نشست مقرر شد با توجه به اهمیت پالایش و بررسی فعالیت محل کسب دارندگان کارت‌های بازرگانی استان، بازدید مشترک دوره‌ای توسط نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق تعاون استان، سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس و سازمان صمت استان به صورت مستمر انجام گیرد.

گفتنی است در این جلسه ضمن ارائه گزارش از سوی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان، موضوع نامه دفتر توسعه خدمات بازرگانی در خصوص کارت‌های بازرگانی با ایفای تعهدات برگشت ارز حاصل از صادرات زیر ۶۰ درصد و مصوبات جلسه قبلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده