تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۴۵۷۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جلسه محیط زیستی شرکت سیمان ایلام برگزار شد

‌می‌متالز - جلسه زیست محیطی مجتمع صنعتی سیمان ایلام در روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۰/۱٠/۲۷ با حضور دکتر پیراسته مشاور زیست محیطی هلدینگ سیمان تهران، دکتر ابدالی مدیرکل محیط زیست استان ایلام، خانم مهندس جمشیدی مشاور رسانه‌ای مدیرعامل سیمان تهران و کلیه مدیران شرکت در محل سالن جلسات برگزار گردید

به گزارش می‌متالز، در ابتدای این جلسه مهندس مشهدی معاونت فنی مدیر عامل گزارشی از وضعیت سیمان ایلام را به سمع و نظر حضار رساند.

وی همچنین به اقدامات خوب شرکت از جمله خرید قطعات اشاره کرد و افزود: قطعاً کار خرید قطعات آغاز شده و مطمئنا این اقدام را به بهترین شکل ادامه می‌دهیم چرا که با تکیه بر توان پرسنل وضعیت را تا ۸۰ درصد بهبود خواهیم داد.

مهندس مشهدی همچنین اظهار داشت: ما این قول را خواهیم داد در تابستان که قطعی برق را شاهد هستیم وضعیت آلودگی را به سمت نرمال ببریم، ولی انتظار داریم که مسوولان نیز در این راستا به ما کمک نمایند.

در این جلسه دکتر یاری مدیریت کارخانه سیمان ایلام ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در سیستم بیان داشت: بخش زیادی از غبار فعلی، ناشی از معیوبی قطعات موجود می‌باشد که در حال حاضر قیمت این تجهیزات به صورت نجومی بالا رفته و هزینه‌های سرسام‌آوری را به این شرکت تحمیل نموده است، اما خداوند را شاکریم که اکنون قطعات جایگزین این شرکت آماده و انشاالله با توجه به توقفات تولید که در پیش است، قطعاً شاهد تغییرات خواهیم بود.

وی افزود: خط دو شرکت سیمان ایلام مشکل خاصی ندارد، اما خط یک این شرکت جای کار داشته و باید الکتروفیلتر خط ۱ به سیستم بگ هاوس تغییر پیدا کند و آنچه مسلم است اگر خط یک شرکت سیمان ایلام به سیستم بگ هاوس تبدیل شود مشکل شرکت این واحد تولیدی از نظر آلایندگی برای همیشه حل خواهد شد.

دکتر یاری گفت: با وجود مشکلات موجود در سیمان ایلام با تکیه بر پرسنل داخلی و تلاشگران این عرصه توانستیم تولید خود را به ۹۰۰ هزار تن برسانیم که نشان از خلاقیت و ابتکار و تلاش شبانه روزی پرسنل زحمتکش سیمان ایلام است.

سپس و در ادامه این نشست، دکتر پیراسته مشاور زیست محیطی سیمان تهران ضمن معرفی خود به عنوان یک محیط بان بیان داشت: در طول مدت عمر سوگند یاد کردم که به عنوان یک محیط بان در خدمت محیط زیست این مرز و بوم باشم و تا امروز نگاهم به محیط زیست کشور همین بوده و هست، قطعاً می‌شود کار کرد و می‌شود موفق بود و می‌شود اهداف محیط زیست را محقق نمود.

وی اضافه کرد: خاصیت بسیاری از صنایع آلایندگی است، در گذشته تکنولوژی کنترل آلاینده‌ها را نداشتیم، اما با اراده صنعتگران، بخش وسیعی از امکانات فنی در داخل کشور طراحی وبحمدالله ساخته می‌شود. همه ما به هر نحوی مدیون برای خدمت به این مرز و بوم هستیم و باید نسبت به آنچه که در بضاعت داریم اقدام نماییم.

دکتر پیراسته در ادامه گفت: قطعاً می‌شود در راستای حل مشکلات گام‌های اساسی برداشت، اما موقعیت محلی این شرکت از روز اول جالب نبوده و می‌توانست در موقعیت‌های بهتری بنا گردد، این صنعت یک سرمایه ملی است چرا که اگر همین الان بخواهیم کارخانه‌ای همچون سیمان ایلام را بنا کنیم، هزینه‌ای معادل پنج شش هزار میلیاردی را به دنبال خواهد داشت.

ایشان در تکمیل صحبت‌های خود گفت: متاسفانه رفتاری که در دهه‌های گذشته با محیط زیست شده است، ضربه سنگینی را به محیط زیست وارد کرده وما باید اول اقتصاد را قوی کنیم و بعد از اون بازسازی و بهسازی را در دستور کار خود قرار دهیم، حفظ محیط زیست بدون توسعه و بدون عمران، عملی نخواهد شد. چرا که محیط زیست باید همپای اهداف صنعتی پیش رود و به مثابه دو بال یک پرنده خواهند بود. امیدوارم که انشاالله بتوانیم با همفکری و هم افزایی، هم اهداف صنعت و هم اهداف محیط‌زیست را محقق نماییم.


در این جلسه دکتر ابدالی مدیرکل محیط زیست استان ایلام نیز ضمن عنوان اینکه امروز شاهد دو اتفاق خوب بودیم، اول بارش و رحمت الهی و دوم دیدار با دکتر پیراسته از بزرگان محیط زیست ایران افزود: بسیاری از صنایع در استان ایلام، چون گاز، پتروشیمی و سیمان در موقعیت مناسبی قرار نگرفته و متاسفانه امروز توپ در زمین محیط زیست استان افتاده است.

وی اظهار داشت: اعتقاد راسخ بنده این است در این شرایط، صنعتی را سبز تحویل دادن هنر خواهد بود، ما افتخار می‌کنیم که یک صنعت از صنایع استان آلودگی نداشته باشد، اما متاسفانه بیش از ۱۰ تا از صنایع این استان آلاینده هستند که صنعت سیمان یکی از این صنایع است چرا که سیمان ایلام تکنولوژی بسیار قدیمی دارد و ما بنا به وظیفه‌ای که داریم سعی کردیم فعالیت‌ها را نیز ببینیم، اما مردم نیز بر گردن ما حق دارند و از حق خود گذشت نخواهند کرد و قطعاً همواره پیگیر شرایط خود خواهند بود.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام گفت: ما سعی داریم تا ۳۰ میلیارد تومان وام را در دو مرحله در اختیار این شرکت قرار دهیم هرچند این مبلغ در مقابل هزینه خرید و تجهیز و تعویض بگ هاوس بسیار ناچیز هست، اما باید تلاش نمود این مساله برای همیشه حل و فصل گردد و ما از طرفی شاهد تولید سیمان به دور از آلایندگی و همراه با رضایت مردم باشیم و از طرفی دیگر توانسته باشیم در راستای حفظ محیط زیست قدمی برداریم.

جلسه محیط زیستی شرکت سیمان ایلام برگزار شد

جلسه محیط زیستی شرکت سیمان ایلام برگزار شد

منبع: سیمان خبر

عناوین برگزیده