تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۴۳۵۰۱
سرویس خبر : انرژی

تعامل با ذینفعان سرلوحه کار شرکت گاز ایلام است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه تعامل با ذینفعان سرلوحه کار این شرکت است، گفت: در راستای تحقق نامگذاری سال جاری و کمک به واحد‌های تولیدی، این شرکت با واحد‌های صنعتی از جمله پتروشیمی و کارخانه سیمان ایلام تعامل سازنده‌ای دارد.

به گزارش می‌متالز، عباس شمس اللهی در دیدار با دادستان ایلام افزود: دستورات قضایی در جلسات اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید راهگشا است و انتظار می‌رود این موضوع همچنان استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ روستا در سطح استان هنوز کار گازرسانی در آن‌ها انجام نشده است، اظهار داشت: از این تعداد، مجوز گازرسانی به ۴۰ روستای استان اخذ و در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار و فرآیند مناقصه می‌باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: استان ایلام یکی از مناطق سبز کشور می‌باشد که ۱۰۰ درصد شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

شمس اللهی خاطرنشان کرد: مراجعات مردمی و درخواست گازرسانی به مناطق حاشیه‌ای خارج از حریم مناطق شهری و روستایی یکی از مشکلاتی است که شرکت گاز استان با آن مواجه است، انتظار می‌رود آحاد مختلف مردم قبل از ساخت و ساز به نهاد‌های ذیربط مراجعه کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه طلب گازبهای این شرکت بیت المال است و علیرغم پیگیری‌های متعدد، تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، گفت: شرکت‌های پتروشیمی و کارخانه سیمان ایلام بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان بدهکار می‌باشند، ولی به بهانه‌های مختلف از پرداخت گاز بها خودداری می‌کنند.

شمس اللهی افزود: عودت این بدهی‌ها باعث تامین هزینه‌های پروژه‌های اجرایی آتی و در دست اقدام می‌شود.

دادستان ایلام در این دیدار از خدمات ارزنده شرکت گاز به خاطر گازرسانی به مناطق مختلف استان و همچنین ارائه خدمات‌رسانی مطلوب و پایدار به آحاد مختلف مردم قدردانی کرد و گفت: گازرسانی به مناطق مختلف کمتر توسعه یافته باعث کاهش مهاجرت روستائیان به شهر‌ها می‌شود.

عبدالوهاب بخشنده افزود: هرگونه خدمات رسانی به مناطق حاشیه‌ای و خارج از حریم قانونی می‌بایست در چارچوب قوانین جاری و طبق تصمیمات نهاد‌های ذیربط متولی انجام شود تا در آینده با مشکلات روبرو نشوند.

وی اظهار داشت: در جهت احصای بیت المال و کمک به توسعه گازرسانی به مناطق محروم، پرداخت گازبها توسط شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی که دارای درآمد هستند، الزامی است.

دادستان ایلام در پایان این دیدار بر کنترل رعایت حریم خطوط لوله و تاسیسات گاز و حفاظت از آن تاُکید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده