تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۴۵۷۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد میانی کشور کاهش ۸ درصدی را تجربه کرد

‌می‌متالز - براساس آمار منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در ۹ ماه نخست سال جاری تولید فولاد میانی کشور ۲۱ میلیون و ۹۴ هزار تن بوده که کاهش ۸ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

قطعی برق کار خودش را کرد

به گزارش می‌متالز، در حال حاضر تولید فولاد کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۲ میلیون تن کاهش داشته که دلایل مختلفی از جمله قطعی برق در تابستان را می‌توان برای آن نام برد. در حالی که در سه ماه ابتدایی سال شاهد رشد ۶ درصدی در تولید فولاد میانی بودیم با مشکلات ناشی از قطعی برق در تابستان آنچنان وقفه‌ای در تولیدات محصولات فولادی به وجود آمد که اکنون شاهد رشد منفی ۸ درصدی در تولید فولاد میانی کشور هستیم.

اما این همه‌ی ماجرا نیست. طبق آمار‌های انجمن فولاد تولید بیلت و بلوم نیز در مدت زمان ۹ ماهه ابتدایی سال با تولید ۱۲ میلیون و ۴۷۳ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

اسلب نیز با تولید ۸ میلیون و ۶۲۱ هزار تن در مدت ۹ ماهه ابتدایی سال جاری با کاهش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شد.

در مجموع تولید محصولات فولادی کشور در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۴ میلیون و ۷۱۹ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.

کاهش تولید محصولات تخت و بلند فولادی

محصولات بلند فولادی کشور در ۹ ماه ابتدایی سال جاری با تولید ۸ میلیون و ۴۳۳ هزار تن در حدود ۳ درصد و محصولات تخت فولادی با تولید ۶ میلیون و ۲۸۶ هزار تن، در حدود ۹ درصد کاهش تولید را تجربه کرده است.

همچنین تولید میلگرد نیز ۶ میلیون و ۹۱۱ هزار تن بوده که کاهش ۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و تولید تیرآهن با کاهش ۶ درصدی به ۹۱۲ هزار تن رسیده است.

کاهش مصرف مقاطع فولادی

در شرایطی که تولیدات بسیاری از محصولات فولادی کشور کاهش داشته بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، میزان مصرف مقاطع فولادی نیز در ۹ ماه ابتدایی سال در کشور کاهش چشمگیری داشته به طوری که تقاضای تیرآهن حدود ۳ درصد و مصرف میلگرد نیز حدود ۱۳ درصد ثبت شده است و همین طور برای نبشی و ناودانی و برخی مقاطع دیگر نیز کاهش ۲ درصدی اعلام شده است.

مسلماُ با کاهش مصرف محصولات نهایی، مصرف محصولات میانی از جمله شمش و بیلت، اسلب و … نیز کاهش خواهد یافت. بر اساس آمارها، به طور میانگین محصولات نهایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۴ درصدی داشته و محصولات پایانی نیز حدود ۱۰ درصد با کاهش مصرف مواجه بوده است.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده