تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۴۵۷۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شیوه نامه اجرایی تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس شیوه نامه اجرایی تسهیلات منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، در حال حاضر دارندگان مجوز صنعتی و بزودی صنوف تولیدی مشمول در استان بوشهر جهت تکمیل و راه اندازی طرح، تثبیت و یا افزایش اشتغال و تولید می‌توانند بهره‌مند شوند.

به گزارش می‌متالز، سید حسین حسینی با اشاره به مفاد دستورالعمل اجرایی اجزاء ۱ تا ۹ بند «الف» تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشورافزود: اولویت اصلی برای پرداخت تسهیلات و تامین مالی برنامه‌های مرتبط به تکمیل ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی محصولات منتخب (افزایش راندمان تولید)، فعال سازی واحد‌های راکد، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، پیشران و گلوگاهی، نهضت ساخت داخل (جایگزینی واردات)، توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار و اصناف تولیدی می‌باشد.

حسینی عنوان کرد: طبق موارد مندرج در شیوه نامه و قرارداد‌های منعقد شده با بانک صنعت و معدن و بانک توسعه تعاون و متعاقب آن با بانک‌های ملت و صندوق کارآفرین امید برای عاملیت وجوه، متقاضیان مشمول می‌توانند برهمین اساس جهت معرفی به بانک‌های عامل برای استفاده از این تسهیلات در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه معرفی شوند.

ایشان خاطر نشان کرد: میزان منابع در اختیار هر استان بر اساس سهم (درصد) استان از کل منابع ایجادی می‌باشد و با توجه به روند جذب در استان ها، قابل تغییر خواهد بود که از این رو ۷۰ درصد از منابع ایجاد شده برای بخش سرمایه در گردش و ۳۰ درصد از منابع نیز برای بخش سرمایه ثابت با نرخ سود بانکی یارانه دار خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کرد: متقاضیان سرمایه در گردش و سرمایه ثابت جهت استفاده از این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند و یا جهت کسب اطلاع بیشتر به سازمان صمت استان بوشهرمراجعه فرمایند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده