تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۴۵۷۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش قیمت سنگ آهن دریایی در پی کاهش تقاضا

‌می‌متالز - قیمت سنگ آهن دریایی چین روز جمعه (۱۴ ژانویه) در بحبوحه کاهش تقاضا از سوی کارخانه‌ها به روند نزولی خود ادامه داد.

محرک‌های کلیدی

به گزارش می‌متالز، از چند روز قبل جو بازار نامساعد بود؛ زیرا اکثر کارخانه‌ها سنگ آهن را قبل از سال نو ذخیره کرده اند. علاوه بر این، شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از بازرگانی‌های کوچک و متوسط ​​برای پذیرش محموله‌های سنگ‌آهن با عیار متوسط عجله‌ای ندارند. به گفته یک تاجر مستقر در پکن، سود فروش سنگ آهن دریایی در بنادر چین تا روز جمعه به حدود ۱۵ یوان در هر تن کاهش یافته است، در حالی که روز پنجشنبه ۲۰ یوان در هر تن بود. پر معامله‌ترین قرارداد آتی سنگ آهن دریایی ماه می‌در بورس کالای دالیان، با قیمت پایینی بسته شد و روز پنج شنبه ۰.۶ درصد کاهش یافت. قرارداد‌های ماهانه سنگ آهن در بورس سنگاپور نیز روند مشابهی را دنبال کرد، به طوری که پر معامله‌ترین قرارداد سنگ آهن فوریه ۰.۷۴ دلار در هر تن در مقایسه با روز پنجشنبه کاهش یافت.

شاخص‌های سنگ آهن دریایی

سنگ آهن ۶۲% آهن: ۱۲۸.۰۱ دلار در هر تن، کاهش ۱.۸۶ دلار در هر تن

سنگ آهن ۶۲% آهن کم آلومینا: ۱۳۰.۵۱ دلار در هر تن، کاهش ۲.۷۸ دلار در هر تن

سنگ آهن ۵۸% آهن: ۱۰۰.۸۳ دلار در هر تن، کاهش ۱.۹۶ دلار در هر تن

سنگ آهن ۶۵% آهن: ۱۵۶.۶۰ دلار در هر تن، کاهش ۱.۲۰ دلار در هر تن

یک تاجر مستقر در شانگهای گفت: برخی از کارخانه‌های فولاد در مورد موضع دولت برای تولید پس از تعطیلات سال نو شک دارند، بنابراین حجم ذخیره‌سازی خود را محدود کرده‌اند.

بورس کالای دالیان

پر معامله‌ترین قرارداد آتی سنگ آهن دریایی ماه می‌با قیمت ۷۲۲ یوان (۱۱۳ دلار) در هر تن بسته شد که ۱۱.۵۰ یوان در هر تن نسبت به قیمت روز چهارشنبه کاهش داشت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده