تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۴۶۵۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش قیمت فولاد تخت در ترکیه

‌می‌متالز - با توجه به افزایش مصرف، افزایش هزینه‌های تولید و کاهش سهام فولاد تخت در ترکیه، ارزش جهانی و قیمت این محصول در ترکیه افزایش یافته است.

تغییرات قیمت فولاد تخت ترکیه

به گزارش می‌متالز، در هفته منتهی به جمعه (۲۱ ژانویه) قیمت فولاد تخت در ترکیه به دلیل کاهش سهام و افزایش ارزش جهانی این محصول افزایش یافت. همچنین فعالان بازار گزارش دادند که سطح سهام فولاد تخت در ترکیه در حال حاضر پایین است، بنابراین خریداران باید قیمت‌های بالا را بپذیرند.

علاوه بر این، قیمت فولاد تخت در سرتاسر جهان اخیراً به دلیل افزایش مصرف و افزایش هزینه‌های تولید افزایش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری تولید کنندگان کویل نورد گرم فولادی ترکیه در هفته منتهی به جمعه (۲۱ ژانویه)، سفارشاتی را برای تولید در ماه آوریل پذیرفتند.

بازار کویل نورد گرم فولادی داخلی

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی ترکیه روز جمعه در محدوده ۸۴۰ – ۸۵۰ دلار در هر تن exw ترکیه بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به ۱۴ ژانویه که در محدوده ۸۱۵ – ۸۳۰ دلار در هر تن بود افزایش یافته است.

تحلیل گران صنعت اعلام کردند فولادسازان داخلی ترکیه کویل نورد گرم فولادی تولید شده در ماه آوریل را با قیمت ۸۴۰ تا ۸۶۰ دلار به ازای هر تن exw در طول هفته ارائه کردند.

این در حالی است که هفته گذشته قیمت این محصول برای محموله‌های تولید شده در ماه مارس و آوریل در محدوده ۸۳۰ تا ۸۴۰ دلار در هر تن ex-works اعلام شده بود. مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد پیشنهاد‌های اعلام شده در این هفته نسبت به هفته قبل افزایش داشته است.

بازار کویل نورد سرد فولادی داخلی

تحلیل گران صنعت اعلام کردند قیمت کویل نورد سرد فولادی داخلی نیز طی هفته جاری در ترکیه افزایش یافته است.

به نقل از متال بولتن، تولید کنندگان در ترکیه، کویل نورد سرد فولادی دارای ضخامت ۱ میلی متری را روز جمعه با قیمت ۱۰۲۰ تا ۱۰۵۰ دلار به ازای هر تن ex-works ارائه کردند. این در حالی است که هفته گذشته این محصول با قیمت ۹۹۰ تا ۱۰۰۰ دلار به ازای هر تن ex-works تولید می‌شد.

ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد شاخص کویل نورد سرد فولادی داخلی ترکیه روز جمعه در محدوده ۱۰۲۰ – ۱۰۳۵ دلار در هر تن exw ترکیه قیمت گذاری شد. این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۱۴ ژانویه که در محدوده ۹۷۰ – ۹۹۰ دلار در هر تن بود افزایش یافته است.

بازار کویل نورد گرم فولادی صادراتی

فعالان بازار اعلام کردند پیشنهادات صادراتی برای کویل نورد گرم فولادی از ترکیه در تاریخ ۲۱ ژانویه در محدوده ۸۳۰ تا ۸۶۰ دلار به ازای هر تن فوب بود. منابع خبری گزارش دادند که قیمت این محصول نسبت به هفته گذشته که در محدوده ۸۳۰ تا ۸۴۰ دلار در هر تن فوب بوده افزایش یافته است.

به نقل از تحلیل گران صنعت یک معامله برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی از ترکیه به آفریقا با حدود قیمت ۸۳۰ دلار در هر تن فوب در روز جمعه انجام شده است.

منابع خبری اعلام کردند که سهمیه کویل نورد گرم فولادی ترکیه در اروپا برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ تکمیل شده است، بنابراین تقاضا برای این محصول در اروپا ضعیف بوده است.

مدیر یکی از کارخانه‌های مستقر در ترکیه در مورد خریداران اروپایی اظهار کرد: مشکل اصلی این است که خریداران اروپایی به دلیل قیمت پایین کویل نورد گرم فولادی هند در بازار، انتظار تخفیف زیادی از صادرکنندگان ترکیه دارند، اما تولید کنندگان مستقر در ترکیه نمی‌توانند اینقدر تخفیف بدهند. مجموع سهمیه اتحادیه اروپا برای همه صادرکنندگان ترکیه حدود ۳۰۰۰۰۰ تن برای سه ماهه دوم است و احتمالاً بلافاصله تکمیل خواهد شد.

یکی از صادرکنندگان محصولات فولادی در ترکیه روز جمعه اظهار کرد: کارخانه‌های ترکیه مقاصد صادراتی دیگری دارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای صادرات با ضرر، فروش داخلی خود را افزایش دهند.

معامله گران مستقر در بازار اعلام کردند وزارت بازرگانی ایالات متحده نرخ عوارض ضد دامپینگ را بر روی محصولاتی از جمله کویل نورد گرم برای هفت کشور از جمله ترکیه در ۶ ژانویه تعیین کرده است.

به نقل از فعالان بازار کویل نورد گرم صادراتی از ترکیه اکنون مشمول ۲۴.۳۲ درصد عوارض ضد دامپینگ است. باید توجه داشت که مقدار اعلام شده بالاتر از محدوده تعیین شده در دستور اصلی عوارض در اکتبر ۲۰۱۶ بوده که برابر ۴.۱۵ – ۶.۷۷ درصد گزارش شده بود.

با توجه به ارزیابی هفتگی فست مارکت قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی ترکیه در روز ۲۱ ژانویه در محدوده ۸۳۰ – ۸۴۰ دلار در هر تن فوب ترکیه شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۱۴ ژانویه که در محدوده ۸۱۵ – ۸۳۰ دلار در هر تن بود افزایش یافته است.

بازار کویل نورد گرم فولادی وارداتی

منابع خبری مستقر در ترکیه گفتند که در طول هفته منتهی به جمعه (۲۱ ژانویه)، هند کویل نورد گرم فولادی خود را با قیمت ۸۳۵ تا ۸۴۰ دلار در هر تن cfr ترکیه برای حمل و نقل در اواسط آوریل عرضه می‌کرد، اما باید توجه داشت که این قیمت برای سطح فعلی بازار بسیار بالا بود.

فعالان بازار اعلام کردند در اوایل هفته، کویل نورد گرم فولادی اوکراین با قیمت ۸۱۰ – ۸۲۰ دلار در هر تن cfr برای تولید در ماه مارس عرضه شد و یک معامله با قیمت حدود ۸۱۰ – ۸۱۵ دلار در هر تن cfr انجام شد.

پیشنهادات اعلام شده از طرف اوکراین برای کویل نورد گرم فولادی به زودی متوقف شد و اکنون انتظار می‌رود این کشور قیمت‌های جدید را هفته آینده اعلام کند.

طبق ارزیابی هفتگی فست مارکت شاخص کویل نورد گرم فولادی وارداتی ترکیه در ۲۱ ژانویه در محدوده ۸۱۰ – ۸۲۰ دلار در هر تن cfr ترکیه قیمت گذاری شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به ۱۴ ژانویه که در محدوده ۷۸۵ – ۷۹۰ دلار در هر تن بود افزایش یافته است.

تحلیل گران صنعت اعلام کردند کویل نورد گرم فولادی هند در طول هفته منتهی به روز جمعه ۲۱ ژانویه با قیمت ۹۵۵ – ۹۶۰ دلار در هر تن cfr ترکیه عرضه شد، اما هیچ معامله‌ای برای این محصول شنیده نشد.

بازار کویل نورد سرد فولادی وارداتی

ارزیابی هفتگی متال بولتن نشان داد قیمت کویل نورد سرد فولادی وارداتی ترکیه در روز جمعه در محدوده ۹۵۵ – ۹۶۰ دلار در هر تن cfr ترکیه اعلام شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به تاریخ ۱۴ ژانویه که در محدوده ۹۳۰ – ۹۳۵ دلار در هر تن بود افزایش یافته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده