تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۴۷۴۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت کردستان خبر داد:

افتتاح ۲۵ پروژه صنعتی با اشتغالزایی ۴۵۹ نفر در کردستان

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۲۵ پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از پنج هزار میلیارد ریال در ایام الله دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد دره‌وزمی ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: ۲۵ پروژه صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریالی و با اشتغالزایی ۴۵۹ نفر در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های سنندج، مریوان، بیجار، سقز، قروه و دهگلان، بانه، کامیاران واقع شدند، اضافه کرد: از۱۰ شهرستان استان هشت شهرستان از این تعداد پروژه صنعتی بهره‌مند شدند و این اتفاق مطلوبی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: شرکت پاییزان عایق آبیدر با تولید عایق رطوبتی پرایمر، شرکت بهسازان اطلس کیمیای غرب با تولید روغن انتقال قدرت تصفیه مجدد، انواع روغن صنعتی تصفیه مجدد و پدیده سلامت سارال با تولید انواع پوشش و لباس بیمارستانی یکبار مصرف از جمله طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است.

دره‌وزمی یادآور شد: شرکت آوان طب آوالان کردستان تولیدکننده البسه و پوشاک از منسوج بی بافت و انواع پوشش و لباس بیمارستانی یکبار مصرف، تیوان حرفه صدرا فن تولیدکننده ترمز دیسکی خودرو سبک و پد ترمز موتور سیکلت، مجتمع فولاد گروس بیجار و شرکت کیمیا معادن سپاهان تولید کننده کنسانتره آهن هم از دیگر واحد‌های صنعتی قابل افتتاح در این ایام الله است.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۵۰ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت استان صادر شده که اشتغال اسمی این واحد‌ها بیش از ۱۸ هزار نفر و اشتغال واقعی آن‌ها هم ۱۴ هزار نفر است و برای راه اندازی این تعداد واحد هم بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده