تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۰
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۴۷۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۶ پروژه صنعتی در خراسان شمالی افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۲۶ پروژه صنعتی در استان با بیش از ۱۰ هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال تا پایان دهه فجر افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بگلو روز چهارشنبه اظهار داشت: همزمان با دهه فجر امسال ۲۳ پروژه افتتاح و سه پروژه وارد مرحله اجرایی می‌شود که این پروژه‌ها در شهرستان‌های مانه و سملقان، فاروج، جاجرم، راز و جرگلان، اسفراین و بجنورد بهره برداری می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های قابل افتتاح شامل پروژه‌هایی از قبیل افزایش ظرفیت واحد تولیدی پتروپلاست بارش، راه اندازی خط تولید مواد شوینده واحد تولیدی به روز صنعت مهام مفخم، استخراج رمز ارز، تولید لوازم بهداشتی پلاستیکی ساختمان، تولید انواع جعبه و محفظه پلاستیکی، تولید جعبه و سبد پلاستیکی، بتن آماده، نان فانتزی، قالیشویی، تولید یونولیت صنعتی و ساختمانی نیز تولید و بسته بندی قند، نبات و آبنبات است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: برای بهره برداری از این ۲۳ پروژه صنعتی بیش از هشت هزار و ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری و هزینه شده است.

وی با اشاره به کلنگ زنی سه پروژه به وسیله صنایع استان تصریح کرد: همزمان با دهه فجر، پروژه تولید نوشابه‌های غیر الکلی در اسفراین، تولید آب معدنی وارد مرحله عملیاتی می‌شود همچنین پروژه توسعه صنعت معدن و فلزات فرتاک خراسان شمالی در بجنورد کلنگ زنی می‌شود.

وی با اشاره به ساخت درمانگاه تخصصی در شهر جاجرم با سرمایه گذاری کارخانه آلومینای ایران گفت: این درمانگاه هم به مناسبت دهه فجر عملیاتی می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ارزش سرمایه گذاری برای این سه پروژه هم یکهزار و ۱۳۲ میلیارد ریال است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان شمالی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده