تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۴۷۹۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خیز پیشرانان برای پیشرفت ایران

‌می‌متالز - عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری با حضور رییس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور که در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهند شد، حضور یافت.
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مسوولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی را بر عهده دارند.
۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.


ناصر تقی زاده به عنوان یکی از مدیران گروه پیشرانان پیشرفت ایران به عنوان نخستین سخنران اعضای این گروه با اشاره به سیاست‌های راهبردی چادرملو در جهت خلق ثروت در این شرکت معدنی و صنعتی، از حسن تدبیر و تلاش موفق معاونت اول ریاست جمهور و سایر اعضای دولت در پیشبردن طرح پیشرانان پیشرفت کشور تقدیر کرد و گفت: بی تردید شرکت‌های بزرگ در کشور‌های در حال توسعه، موتور محرکه اقتصاد هستند و استراتژی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز ارتقاء ارزش شرکت و افزایش توان خلق سود پایدار برای سهامداران، با تامین خوراک پایدار برای سال‌های آتی از طریق طرح‌های اکتشافی، افزایش ظرفیت تولید و استفاده حداکثری از خطوط موجود و تکمیل و توسعه زنجیره ارزش از طریق انجام پروژه‌های توسعه ای، افزایش اشتغال، کمک به توسعه زیر ساخت‌های اساسی استان و منطقه است.


مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: در حال حاضر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ارزش بازاری ۱۶۴ هزار میلیارد تومان ششمین شرکت بزرگ بازار سرمایه کشور است که توانسته در سال ۱۳۹۹ با بهینه سازی خطوط تولید، شاهد رشد یازده (۱۱) درصدی تولید و طی ۹ ماهه سال جاری نیز با وجود قطعی برق و گاز نسبت به مدت مشابه شاهد رشد ۴ درصدی تولید باشد، همچنین از نظر سودآوری نیز در سال ۹۹ با رشد ۲۷۰ درصدی و طی ۹ ماهه سال جاری با رشد ۹۳ درصدی سود خالص مواجه بوده ایم.

وی گفت: این شرکت پس از انجام مطالعات فنی، مالی و اقتصادی، ۲۶ پروژه توسعه‌ای با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو را تصویب نموده است که سهم مستقیم چادرملو ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری می‌باشد که بیش از ۵۰ درصد این پروژه‌ها در مرحله شروع عملیات اجرایی و برگزاری مناقصه است و مفتخریم امروز همزمان با ایام ا... دهه فجر شاهد آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو باشیم.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

عناوین برگزیده