تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۲۴۷۵۰۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آخرین وضع کیفیت خودرو‌های سنگین

‌می‌متالز - بر اساس ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفی خودرو‌های سنگین تولیدی آذر ماه، از ۱۷ مدل خودرو سنگین مورد ارزیابی قرار گرفته، دو مدل کامیونت و یک مدل کامیون ۵ستاره شده اند.

به گزارش می‌متالز، همچنین ۱۲ مدل خودرو ۴ستاره کیفی کسب کرده اند و حداقل کیفیت نیز ۳ستاره است که به یک مدل کامیون و یک مدل ون اختصاص دارد. بر اساس گزارش ارزشیابی کیفی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در گروه خودرو‌های سنگین تولیدی آذر ماه امسال، خودرو‌های سنگین به ویژه مدل‌های باری (کامیون، کامیونت و کشنده) در بالاترین رده کیفیت قرار گرفته اند.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته، در بخش مسافربری در گروه خودرو‌های مینی بوس، میدل باس و ون مسافری، هیوندای H ۳۵۰ سروش دیزل مبنا و ون وانا ایران خودرو دیزل ۴ ستاره کیفی و مینی بوس پگاسوس تولید گروه بهمن دیزل ۳ ستاره از ۵ ستاره کیفی را به خود اختصاص داده اند. همچنین در بخش مسافربری و در گروه اتوبوس‌های شهری، اتوبوس ATROS ایران خودرودیزل در رده خودرو‌های ۴ ستاره کیفی قرار دارد. در حالی که خودرو‌های سنگین مسافری از کیفیت به نسبت قابل قبولی برخوردارند، سنگین‌های باری با کیفیت بالاتر از این نیز تولید می‌شوند. در گروه خودرو‌های باری در بخش کامیونت‌ها و از محصولات گروه خودروسازی بهمن دیزل، کامیونت ایسوزو ۷۵ K و کامیونت ایسوزو K ۸۵ پنج ستاره کیفی را از آن خود کرده اند. پس از آن‌ها کامیونت شیلر بهمن دیزل، کامیونت الوند شرکت سایپا دیزل و کامیونت FAW سیباموتور در این ارزیابی، ۴ ستاره شده اند. در بخش کامیون‌ها نیز ایسوزو ۷۵ M بهمن دیزل که از مهر ماه نسبت به ماه‌های پیش از آن ارتقای کیفی داشته، همچنان بالاترین سطح کیفیت (۵ ستاره کیفی) را حفظ کرده است. پس از آن به ترتیب کامیون FAW سیباموتور ۴ ستاره کیفی و کامیون بنز WH ایران خودرو دیزل ۳ ستاره کیفی را به خود اختصاص داده اند. در دسته کشنده‌ها نیز خودروی دیما شرکت دیمادیزل، کشنده C&C آریا دیزل، کشنده نیوفوتن ایران دیزل، کشنده FAW سیباموتور و کشنده سیتراک پلیسان همگی ۴ ستاره از ۵ ستاره کیفی را کسب کرده اند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده