تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۴۷۷۱۶
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت به چهار دلیل از خط مقاومت ۹۳ دلار هم گذشت

‌می‌متالز - قیمت جهانی نفت در آخرین روز معاملات و در نتیجه اثر چهار عامل، قادر به عبور از مقاومت ۹۳ دلاری شد تا برخی تحلیل گران منتظر عبور ورود به کانال ۱۰۰ دلاری باشند.

به گزارش می‌متالز، قیمت نفت با توجه به سرمای بی‌سابقه در آمریکا، تصمیم اوپک‌پلاس برای ادامه اجرای توافق کاهش تولید نفت و همچنین تنش در اوکراین و افزایش قیمت گاز در اروپا، بیش از پنج درصد دیگر گران شد و در پایان معاملات جمعه از ۹۳ دلار برای هر بشکه هم گذشت که رکورد جدیدی محسوب می‌شود تا اغلب کارشناسان منتظر عبور از خط مقاومت ۱۰۰ دلار باشند.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته برای نفت پر فراز و نشیب بود و چهارشنبه اعضای اوپک‌پلاس، بیست و پنجمین نشست را برای تصمیم‌گیری در خصوص حجم تولید نفت در ماه آینده میلادی برگزار کردند. این نشست ۱۶ دقیقه ایی که یکی از سریع‌ترین جلسات بشمار آمد ۲۳ عضو درباره افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه در ماه مارس یعنی اسفند و فروردین به توافق رسیدند.

نفت برنت که هفته گذشته را با قیمت ۸۸.۵ دلار در هر بشکه آغاز کرده بود با رشد ۵.۳ درصدی به ۹۳.۲ دلار در پایان معاملات روز جمعه رسید. همچنین نفت شاخص آمریکا از ۸۶.۸ تا ۹۳.۳ دلار افزایش یافت.

قیمت بنزین در آمریکا با توجه به این رشد قیمت نفت هم به بالاترین رقم از سال ۲۰۱۴ تاکنون رسید و ادامه تنش در اوکراین باعث شده تا قیمت گاز همچنان در اروپا بالا باشد. موضوعی که افزایش تقاضا برای نفت را به دنبال داشته و قیمت نفت را تقویت کرده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده