تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۴۷۶۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش صادرات دیزل روسیه به آمریکا به بالاترین رقم طی ۳ سال گذشته

‌می‌متالز - تقاضای بالا برای سوخت در آمریکا و کاهش ظرفیت پالایشی این کشور در ساحل شرقی، باعث افزایش صادرات دیزل روسیه به این کشور شده است.

به گزارش می‌متالز، صادرات دیزل روسیه به آمریکا در ماه گذشته و به‌دنبال بالا رفتن تقاضا در این کشور برای گرمایش و تولید برق در سرمای بیش‌ازحد زمستان، به بالاترین رقم طی ۳ سال گذشته رسید.

اطلاعات شرکت ورتکسا آنالیتیکس نشان می‌دهد ۱.۵۵ میلیون بشکه دیزل درحال‌حاضر در راه آمریکاست و در پایان ماه جاری میلادی به این کشور می‌رسد.

صادرات دیزل روسیه به آمریکا از آن‌جا ناشی می‌شود که ذخایر سوخت در ساحل شرقی این کشور به پایین‌ترین رقم طی ۸ سال گذشته رسیده و تقاضا تا بالاترین رقم از ۲۰۱۸ افزایش‌یافته است. در این بین، ظرفیت پالایشی در این منطقه به خاطر حاشیه‌های پایین سوددهی و انفجار یک پالایشگاه کاهش یافته‌است.

به‌نظر می‌رسد سوخت روسیه جایگزین‌های کمی هم در شمال شرق آمریکا داشته باشد. کانادا یک پالایشگاه در بخش شرقی کشور را تعطیل کرده و اروپا که یکی دیگر از عرضه‌کنندگان سوخت به آمریکاست، بیش‌از پیش درگیر بحران انرژی است و نمی‌تواند دیزل بیشتری به آمریکا بفرستد.

تقاضای بالا برای نفت در آمریکا در تغییرات قیمت نفت این کشور کاملاً مشهود است. قیمت داخلی نفت در آمریکا در این هفته برای اولین‌بار از ۲۰۱۴ به ۹۲ دلار در هر بشکه رسید که دلیل اصلی آن نگرانی در مورد کاهش تولید در تگزاس به‌خاطر شرایط جوی بوده‌است که می‌تواند عرضه جهانی نفت را بیش‌از این مختل کند.
مسائل ژئوپولیتیکی در مورد اوکراین هم بر قیمت نفت بی‌تاثیر نبوده‌است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده