تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۴۸۰۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۱۱۳ درصدی درآمد صادراتی «فخوز»

‌می‌متالز - شرکت فولاد خوزستان از آغاز سال جاری تا پایان دی ماه، توانست یک میلیون و ۵۵۱ هزار تن محصول را روانه بازار‌های صادراتی کند و با کسب ۲۱۸ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال درآمد از آن، رشد ۱۱۳ درصدی درآمد صادراتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت برساند.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد خوزستان در نیمه دوم سال جاری با توجه به کاهش نسبی تقاضای فولاد در بازار داخلی و نیز افزایش تقاضای جهانی، به روند رو به رشد فروش صادراتی خود ادامه داد و در دی ماه نیز حدود ۲۰۰ هزار تن محصول را صادر کرد. در سال جاری بیشترین میزان فروش فولاد خوزستان مربوط به اسلب بود که ارزش افزوده بیشتری را نسبت به سایر محصولات نصیب این شرکت کرد.

رشد ۲۱ درصدی تولید اسلب

نمودار ۱ نشان می‌دهد که شرکت فولاد خوزستان توانست در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۳۶۱ بیلت و بلوم تولید کند. این شرکت در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، یک میلیون و ۹۹۷ هزار و ۴۷۲ تن بیلت و بلوم تولید کرده بود.

از آغاز امسال تا پایان دی ماه، «فخوز» یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۸۹۵ تن اسلب تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، با رشد ۲۱ درصدی همراه بوده است. این شرکت در سال گذشته طی همین مدت، یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۵۸۲ تن اسلب تولید کرده بود.

در شرکت فولاد خوزستان طی ۱۰ ماه منتهی به دی ماه سال ۱۴۰۰، چهار میلیون و ۷۰۳ هزار و ۲۱۷ تن گندله تولید شد. این شرکت در ۱۰ ماه سال قبل، پنج میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۳۵ تن گندله تولید کرده بود.

«فخوز» در ۱۰ ماه امسال توانست دو میلیون و ۸۴۱ هزار و ۱۶۶ تن آهن اسفنجی تولید کند. این شرکت در مدت مشابه سال پیش، سه میلیون و ۲۸۸ هزار و ۲۳۳ تن آهن اسفنجی تولید کرده بود.

مجموع تولید محصولات فولادی شرکت فولاد خوزستان در ۱۰ ماه سال جاری به دو میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۵۶ تن رسید. این شرکت طی همین مدت در سال گذشته توانسته بود سه میلیون و ۲۱۰ هزار و ۵۴ تن محصول تولید کند.

رشد ۱۱۳ درصدی درآمد صادراتی «فخوز»

رشد ۱۳۵ درصدی صادرات اسلب

نمودار ۲ حاکی از آن است شرکت فولاد خوزستان در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰، ۶۰۲ هزار و ۷۰۱ تن بیلت و بلوم را در بازار داخلی به فروش رساند. فولاد خوزستان در ۱۰ ماه سال گذشته موفق شده بود یک میلیون و ۳۶ هزار و ۱۴ تن بیلت و بلوم را در بازار داخلی بفروشد.

«فخوز» از فروردین ماه تا پایان دی ماه سال جاری، ۴۸۵ هزار و ۴۱ تن اسلب را در بازار‌های داخلی فروخت. این شرکت در ۱۰ ماه سال پیش، ۷۹۶ هزار و ۵۲۳ تن اسلب را در بازار‌های داخلی فروخته بود.

مجموع فروش داخلی محصولات فولادی شرکت فولاد خوزستان طی ۱۰ ماه منتهی به دی ماه امسال به یک میلیون و ۸۷ هزار و ۷۴۲ تن رسید. این شرکت ماه طی همین مدت در سال ۱۳۹۹، توانسته بود یک میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۳۷ تن محصول فولادی را در بازار‌های داخلی به فروش برساند.

«فخوز» در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰ توانست ۴۲ هزار و ۸۳۶ تن آهن اسفنجی را در بازار‌های داخلی به فروش برساند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک هزار و ۹۰۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در مدت مشابه سال پیش، دو هزار و ۱۳۸ تن آهن اسفنجی فروخته بود.

میزان فروش داخلی گندله فولاد خوزستان طی ۱۰ ماه سال جاری به ۱۵۳ هزار و ۱۸۸ تن رسید. این شرکت، ۲۷۲ هزار و ۳۳۵ تن گندله را طی ۱۰ ماه سال پیش در بازار‌های داخلی فروخته بود.

شرکت فولاد خوزستان از آغاز امسال تا پایان دی ماه موفق به فروش ۶۶۶ هزار و ۶۹۰ تن بیلت و بلوم در بازار‌های صادراتی شد. این شرکت تا پایان دی ماه سال قبل توانسته بود ۸۹۹ هزار و ۵۲۴ تن بیلت و بلوم را در بازار‌های صادراتی به فروش برساند.

«فخوز» در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰، ۸۴۳ هزار و ۸۲۵ تن اسلب را روانه بازار‌های صادراتی کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۱۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۹، ۳۵۷ هزار و ۹۷۹ تن اسلب صادر کرده بود.

همچنین فولاد خوزستان در دوره ۱۰ ماهه سال جاری موفق به صادرات ۴۰ هزار و ۶۸۱ تن آهن اسفنجی شد. این شرکت در مدت مشابه سال قبل، ۱۰ هزار و ۲۶۲ تن ورق فولادی صادر کرده بود.

مجموع فروش صادراتی شرکت فولاد خوزستان طی ۱۰ ماه منتهی به دی ماه سال جاری به یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۱۹۶ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۲ درصد رشد داشته است. این شرکت طی همین مدت در سال گذشته توانسته بود یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۷۶۵ تن محصول را در بازار‌های صادراتی به فروش برساند.

فولاد خوزستان توانست در ۱۰ ماه امسال یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۳۹۱ تن بلوم و بیلت در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش برساند. این شرکت در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۹ در مجموع یک میلیون و ۹۳۵ هزار و ۵۳۸ تن بلوم و بیلت فروخته بود.

«فخوز» موفق شد در مدت مورد بررسی، یک میلیون و ۳۲۸ هزار و ۸۶۶ تن اسلب در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش برساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیانگر ۱۵ درصد رشد است. این شرکت در دوره ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹ توانسته بود یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۵۰۲ تن اسلب در بازار‌های داخلی و صادراتی بفروشد.

مجموع فروش داخلی و صادراتی محصولات فولادی شرکت فولاد خوزستان در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰ به دو میلیون و ۵۹۸ هزار و ۲۵۷ تن رسید. این شرکت در ۱۰ ماه سال گذشته توانسته بود سه میلیون و ۹۰ هزار و ۴۰ تن محصول فولادی بفروشد.

رشد ۱۱۳ درصدی درآمد صادراتی «فخوز»

رشد ۱۶ درصدی درآمد حاصل از فروش داخلی

همان‌طور که در نمودار ۳ مشاهده می‌شود، شرکت فولاد خوزستان توانست در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰ از محل فروش بیلت و بلوم در بازار داخلی ۷۶ هزار و ۸۴۸ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش، از رشد ۱.۶ درصدی برخوردار بوده است. فولاد خوزستان در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۹ توانست با فروش بیلت و بلوم در بازار داخلی ۷۵ هزار و ۵۹۳ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

«فخوز» از آغاز سال جاری تا پایان دی ماه، ۷۶ هزار و ۵۱۱ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال از فروش اسلب در بازار داخلی درآمد به دست آورد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشان‌دهنده ۲۵ درصد رشد است. این شرکت در ۱۰ ماه سال گذشته، ۶۰ هزار و ۹۰۵ میلیارد و ۹۷۴ میلیون ریال اسلب در بازار داخلی فروخته بود.

فولاد خوزستان در ۱۰ ماه امسال از فروش گندله در بازار‌های داخلی، پنج هزار و ۳۹۵ میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال درآمد کسب کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۵۵ درصد رشد داشته است. این شرکت در مدت مشابه سال پیش، سه هزار و ۴۷۳ میلیارد و ۸۶۷ میلیون ریال درآمد از فروش داخلی گندله کسب کرده بود.

«فخوز» با فروش آهن اسفنجی در بازار داخلی طی ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰، سه هزار و ۵۸۹ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال درآمد کسب کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هفت هزار و ۷۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۰ ماه سال پیش توانسته بود از فروش آهن اسفنجی در بازار داخلی، ۴۵ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

مجموع درآمد شرکت فولاد خوزستان از فروش داخلی محصولات در ۱۰ ماه سال جاری به ۱۶۲ هزار و ۳۴۴ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال رسید که این میزان نسبت به سال پیش ۱۶ درصد رشد داشته است. این شرکت در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۱۴۰ هزار و ۱۹ میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال درآمد از فروش داخلی محصولات خود داشته باشد.

فولاد خوزستان طی ۱۰ ماه امسال موفق به کسب درآمد ۸۷ هزار و ۹۵۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریالی از محل صادرات بیلت و بلوم شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت طی ۱۰ ماه سال ۱۳۹۹، ۷۳ هزار و ۳۰۷ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال درآمد از صادرات بیلت و بلوم به دست آورده بود.

«فخوز» در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰ موفق شد ۱۲۷ هزار و ۵۶۶ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال درآمد از فروش اسلب در بازار‌های صادراتی داشته باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۳۵۰ درصد رشد مشاهده می‌شود. این شرکت در سال قبل طی همین مدت توانسته بود ۲۸ هزار و ۳۲۸ میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال اسلب را در بازار‌های صادراتی به فروش برساند.

همچنین شرکت فولاد خوزستان سه هزار و ۲۸۹ میلیارد و ۴۰۷ میلیون ریال درآمد از صادرات آهن اسفنجی در مدت مورد بررسی به دست آورد. لازم به ذکر است که این شرکت توانسته بود از صادرات ورق در ۱۰ ماه سال گذشته، ۷۴۳ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال درآمد کسب کند.

«فخوز» توانست تا پایان دی ماه سال جاری، به ۲۱۸ هزار و ۸۱۱ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال درآمد از صادرات محصولات فولادی دست یابد که در مقایسه با سال پیش، حاکی از رشد ۱۱۳ درصدی است. این شرکت در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۹، ۱۰۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال درآمد از صادرات محصولات فولادی کسب کرده بود.

درآمد حاصل از فروش بیلت و بلوم فولاد خوزستان در بازار‌های داخلی و صادراتی طی ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰ به ۱۶۴ هزار و ۸۰۴ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۱۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت توانسته بود در سال قبل طی همین مدت، ۱۴۸ هزار و ۹۰۱ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریال درآمد از فروش بیلت و بلوم داشته باشد.

«فخوز» در ۱۰ ماه سال جاری توانست از فروش اسلب در بازار‌های داخلی و صادراتی، ۲۰۴ هزار و ۷۸ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال درآمد حاصل کند که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال پیش، ۱۲۸ درصد رشد داشته است. شرکت فولاد خوزستان در ۱۰ ماه سال گذشته، ۸۹ هزار و ۲۳۴ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال درآمد از فروش اسلب در بازار‌های داخلی و صادراتی به دست آورده بود.

مجموع درآمد فروش داخلی و صادراتی فولاد خوزستان در ۱۰ ماه منتهی به دی ماه امسال به ۳۸۱ هزار و ۱۵۶ میلیارد و ۶۸۷ میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیانگر ۵۷ درصد رشد است. این شرکت در سال ۱۳۹۹ طی همین مدت، توانسته بود ۲۴۲ هزار و ۳۹۹ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

رشد ۱۱۳ درصدی درآمد صادراتی «فخوز»

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده