تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۴۸۸۱۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد
با حضور معاونان وزرای اقتصادی،

طرح فروسیلیکو منگنز به عنوان اولین سرمایه‌گذاری صنعتی خارجی افتتاح شد

‌می‌متالز - کارخانه فروسیلیکو منگنز در شهرستان اسلام‌آبادغرب به عنوان اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن استان کرمانشاه با حضور معاونان وزارت حوزه اقتصاد افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، کارخانه فروسیلیکو منگنز اسلام‌آبادغرب به عنوان اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن استان کرمانشاه با حضور معاونان وزارت اقتصاد و دارای و مسوولین استانی افتتاح شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه بزرگ صنعتی با بیان این‌که کارخانه فروسیلیکو منگنز اسلام‌آبادغرب توسط یک سرمایه‌گذار چینی احداث شده‌است، گفت: برای ساخت این کارخانه ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که در مرحله اول ۲۰۰ شغل مستقیم و حدود ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده که غیر از نیرو‌های فنی که چینی هستند، سایر نیرو‌ها از اهالی اسلام‌آباد، دالاهو و سایر مناطق نزدیک به کارخانه هستند.

امیرحمزه حیدریان طرح فروسیلیکو منگنز را دومین سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه و اولین سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن دانست و افزود: این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن محصول تولید می‌کند که این تولید ۱۰ درصد از نیاز ۶۴ درصدی کشور به واردات را کاهش می‌دهد و ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی با بیان این‌که فروسیلیکو منگنز در کارخانه‌های فولادسازی استفاده می‌شود، گفت: این محصول سبب افزایش مقاومت فولاد می‌شود و صنعت خودروسازی کشور نیز از آن بهره‌مند خواهد شد.

حیدریان در ادامه با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان گفت: درمان درد بیکاری کرمانشاه، جذب سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاری خارجی است و در صورت تحقق آن، هم فناوری‌های جدید وارد استان می‌شود و هم شاهد اشتغال‌زایی در کرمانشاه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده