تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۵۰۳۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دو هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در سبزوار محقق شد

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: دو هزار میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری صنعتی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی محقق شده که بیانگر رشد تولید در این بخش است.

به گزارش می‌متالز، شهرام طلوع فکور روز دوشنبه افزود: این میزان سرمایه‌گذاری در قالب ۳۲ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغال ۵۱۱ نفر در بخش‌های صنایع شیمایی، فلزی، برق و غذایی در شهرستان سبزوار به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه صنایع شهرستان سبزوار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری یافته که بیانگر رغبت سرمایه گذاران در این بخش بوده است.

رییس اداره صمت سبزوار گفت: همچنین در قالب فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستان سبزوار در حوزه‌های صدور مجوز، امهال تسهیلات و جذب تسهیلات جدید بانکی بررسی شده است.

وی افزود: علاوه بر بهره‌برداری از طرح‌های شاخص صنعتی، ساخت و توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ سبزوار، صدور مجوز آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، استقرار اداره گمرگ، دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن و نمایندگی استاندارد در این شهرستان طی سال‌های اخیر محقق شده است.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد دارای دو شهرک صنعتی شامل ۷۰ واحد تولیدی فعال است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده