تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۵۴۴۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور افزون بر چهار هزار پروانه بهره برداری صنعتی در فارس

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: سال گذشته چهار هزار و ۹۱ پروانه بهره برداری صنعتی به ارزش ۸۳ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۰۲ هزار نفر در این استان صادر شد که از این بابت رتبه پنجم را در کشور داریم.

به گزارش می‌متالز، حمید رضا ایزدی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران درنشست مدیران پاسخگو در شیراز افزود: به رغم اینکه برخی فارس را یک استان صنعتی نمی‌دانند، اما هدفگذاری انجام شده برای پیشبرد فارس به سمت صنعتی شده خوب پیش می‌رود.
او ادامه داد: همچنین طی مدت مذکور چهار هزار و ۱۱۰ جواز صنعتی در استان با پیش بینی اشتغال ۹۲ هزار و ۸۰۰ نفر صادر شده است.

صدور ۸۹۴ مصوبه در کارگروه رفع موانع تولید

وی، با اشاره به تشکیل ۱۰۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در فارس طی یک سال گذشته افزود: در این جلسات مسائل و مشکلات ۷۱۰ واحد صنعتی و بنگاه اقتصادی بررسی و ۸۹۴ مصوبه در همین ارتباط صادر شد.
رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: با توجه به اهمیت موضوع، تشکیل جلسات این کارگروه از اولویت‌های این سازمان است.

شناسایی ۷۹۵ واحد صنعتی راکد در فارس

ایزدی گفت: تاکنون ۷۹۵ واحد صنعتی و تولیدی راکد در این استان شناسایی شده که به دنبال بازگشت مجدد این واحد‌ها به چرخه تولید هستیم.
وی اضافه کرد: هم اینک در استان فارس ۶ منطقه ویژه اقتصادی و ۷۱ شهرک صنعتی در فضایی به مساحت افزون بر هفت هزار هکتار فعالیت دارند.

انجام ۱۱۴ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، در خصوص بازرسی‌های انجام شده از صنوف این استان گفت: سال گذشته ۱۱۴ هزار و ۸۸۸ بازرسی از واحد‌های صنفی استان انجام شده و در این ارتباط ۱۲ هزار و ۵۰۰ به پرونده به ارزش ۷۷۶ میلیارد تومان نیز تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

 

صدور افزون بر چهار هزار پروانه بهره برداری صنعتی در فارس

از راست به چپ: مدیرکل روابط عمومی استانداری، سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رئیس سازمان صمت فارس در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده