تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۵۳۹۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع؛

ورود به محتوا‌ها در فرایند‌های صدور مجوز کسب و کار‌ها

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هیات مقررات زدایی بایستی به تک تک محتوا‌ها در فرایند صدور مجوز‌ها ورود و مشکلات را حل کند.

به گزارش می‌متالز، مصطفی طاهری افزود: در بحث مجوز کسب و کار‌ها صدا و سیما به یک نقطه تمرکز کرده و آن پیوستن به سامانه صدور مجوز‌ها است.

وی گفت: قانونی را در سال ۹۹ تصویب کردیم و یک قانون جدید هم در دست شورای نگهبان است، این دو قانون قرار است در صدور مجوز‌ها تسهیل ایجاد کنند.

طاهری افزود: با توجه به فرایند‌هایی که تا الان برای صدور مجوز به هر نحوی که صادر می‌شد، برای تسهیل صدور مجوز سه راهکار وجود دارد.

وی اضافه کرد: یک قسمت مشکل قانونی است، قسمتی هم مربوط به هیات مقررات زدایی است که ورود می‌کند و دستگاه‌ها برای صدور مجوز آیین نامه با سلیقه‌های مختلف روبرو هستند که آن هم با مجوز هیات وزیران است و سومین مشکل مربوط به هیات وزیران بوده است که هیات مقررات می‌تواند اعلام کند به دولت و در هیات وزیران تسهیل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین گفت: مجلس نظارت خود را انجام می‌دهد و در صورتی که دستگاه یا بخشی تمرد کند با ابزار خود مانند معرفی به دستگاه‌های قضایی، برخورد‌های مختلفی دیده شده است.

وی افزود: فرض کنید شخصی مجوز آب برای زمین صد هکتاری دارد و ۲۰ درصد با مکانیزه کردن آن صرفه جویی کرده است و می‌خواهد در زمین کناری کشاورزی خود را توسعه دهد یا گاوداری تاسیس کند، اما مجوز مربوط به زمین کناری او صادر نمی‌شود.

طاهری اضافه کرد: این هیات مقررات زدایی است که بایستی به تک تک این محتوا‌ها ورود پیدا کند و مشکلات را حل کند.

وی گفت: وزارت تعاون حدود ۷۹۷ مجوز دارد اینکه این مجوز‌ها هر کدام چه فرایندی را دارند، در این سامانه مشخص شده است.

طاهری اضافه کرد:، اما اینکه چه باید کرد، استعلامات، هزینه، بازه زمانی، بازدیدها، تغییر کاربری و همه این‌ها نیاز به این دارد که هم هیات مقررات زدایی و هم دستگاه‌ها به معنای واقعی تا جایی که می‌توانند هم زمان، هزینه و هم استعلامات را صادر کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده