به گزارش میمتالز، مهندس ایرج رخصتی خاطرنشان ساخت: بومی سازی در قالب یک فرایند استراتژیک از گذشته در ذوب آهن کلید خورده و برای تحقق این مهم در مجموعه کارگاههایی شکل گرفته است.
آمارهای اعلامی گویای آن است که در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ محصول جدید به سبد محصولات ذوب آهن اضافه شده که این مهم با تکیه بر طراحی و بومی سازی تحقق یافته است.
رخصتی این را هم گفت: بهره گیری از اتاقهای فکر و استفاده از هیاتهای اندیشه ورز سبب شده تا این مجتمع بزرگ صنعتی سالیانه دهها محصول را در چرخه تولید داشته باشد.
پیشتر اعلام شد، در ۶ ماهه ابتدایی امسال با داخلی سازی محصولات با ارزش افزوده بالا ۹۰ درصد سود ذوب آهن در سال ۱۴۰۰ تحقق یافت.
سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان افزود: امسال در مجموعه این واحد بزرگ صنعتی، بومی سازی بعضی از تجهیزات شکل گرفت و تولید ریل مترو نیز که مورد مصرف مترو تهران است به تولید رسید.
امسال قرار است ۳۰۰ میلیون دلار قرار داد ساخت داخل بین شرکتهای فولاد ساز با سازندگان تجهیزات مبادله شود.
ایران دهمین فولاد ساز جهان با تولید ۱۰ میلیون تن شمش محسوب میشود.
منبع: دنیای معدن