تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۴۹۰۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زیمنس به‌دنبال سود بیشتر

‌می‌متالز - غول صنعتی آلمان، زیمنس اعلام کرد در سه ماه اول سال جاری رشد خواهد داشت و با وجود اختلالات زنجیره تامین که بسیاری از مشاغل را با مشکل مواجه کرده است، یک سود خالص افزایش یافته را ثبت خواهد کرد. این گروه که محصولات متنوعی از قطار گرفته تا تجهیزات کارخانه‌های صنعتی را تولید می‌کند، بین ماه‌های سپتامبر تا دسامبر سال گذشته ۸/ ۱ میلیارد یورو (۱/ ۲ میلیارد دلار) سود به دست آورد که ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، درآمد این شرکت در مدت مشابه با ۱۷ درصد افزایش به ۵/ ۱۶ میلیارد یورو رسید، در حالی که میزان سفارش‌های آن با جهش ۵۲ درصدی به ارزش ۲/ ۲۴ میلیارد یورو رسید. این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد زیمنس با وجود ادامه شرایط پیچیده اقتصادی کلان تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا به این نتیجه دست یافت. زیمنس همچنین از اختلالات عمده ناشی از افزایش خطرات زنجیره تامین جلوگیری کرده است. تنگنا‌های گسترده در این دوران که همه‌چیز را از مواد خام مانند چوب گرفته تا اجزای کلیدی مانند نیمه هادی‌ها تحت تاثیر قرار داده است، باعث ایجاد فشار بر صنایع و موجب محدودیت در تولید شده است.

رولاند بوش، مدیرعامل زیمنس در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما شروع بسیار موفقی در سال مالی ۲۰۲۲ داشتیم. بوش در ادامه افزود، نتایج این گروه مستقر در مونیخ به طرز چشمگیری نشان می‌دهد که ما در تسریع دیجیتالی شدن و پایداری پیشرو هستیم. زیمنس که مدت‌ها تولید‌کننده تجهیزات صنعتی سنگین بوده، در سال‌های اخیر تمرکز خود را به سمت صنایع دیجیتال و اتوماسیون کارخانه‌ها معطوف کرده است.

از طرف دیگر این استراتژی جدید، زیمنس را به جدایی از شرکت تابعه انرژی خود که در سال ۲۰۲۰ به بازار سهام معرفی شد، سوق داد. این گروه روز چهارشنبه اعلام کرد تجارت پست و ارسال بسته خود را به مبلغ ۱۵/ ۱ میلیارد یورو به گروه آلمانی Koerber می‌فروشد و همچنین از سرمایه‌گذاری مشترک موتور‌های الکتریکی خود با شرکت والئو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات خودرو در فرانسه خارج می‌شود. همچنین در ماه ژانویه، این گروه شرکت تابعه خود در زمینه علامت‌گذاری جاده‌ها را به مبلغ ۹۵۰ میلیون یورو فروخت.

بخش‌های اصلی تجارت زیمنس شامل صنعت، انرژی، بهداشت و درمان، زیرساخت‌ها و شهر‌ها هستند، که نمایانگر فعالیت‌های اصلی این گروه است.

زیمنس همچنین سازنده برجسته تجهیزات تشخیص پزشکی است و بخش بهداشت پزشکی آن، که حدود ۱۲ درصد از کل فروش آن را تشکیل می‌دهد، پس از بخش اتوماسیون صنعتی، دومین واحد سودآور این شرکت است. تقریبا ۳۸۵ هزار نفر در سراسر جهان در زیمنس و شرکت‌های تابعه آن اشتغال داشته و بنابر اعلام درآمد خود، درآمد جهانی حدود ۸۷ میلیارد یورو را در سال ۲۰۱۹ گزارش کرده اند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده