تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۴۸۹۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار کردستان:

اتمام طرح‌های اشتغالزا و صنعتی در اولویت است

‌می‌متالز - استاندار کردستان گفت: اتمام طرح‌های نیمه تمام اشتغالزا و صنعتی همچون ذوب آهن سقز که می‌تواند باعث توسعه کردستان شود در اولویت کاری قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی کوشا روز سه شنبه در بازدید از ذوب آهن شهرستان سقز اظهار داشت: امیدوارم مطالعات این پروژه همچون بعد زیست محیطی و عرصه محصول نهایی این طرح در بازار بصورت دقیق انجام شده باشد.

وی با اشاره به اینکه نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی و محلی با تمام توان برای توسعه شهرستان و استان تلاش می‌کنند، افزود: امید است ذوب آهن سقز با پشتکار مدیران تا خرداد سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

استاندار کردستان با بیان اینکه این عزمی موجود در استان به اتمام طرح‌ها کمک می‌کند، اضافه کرد: طرح‌هایی که ظرفیت اشتغالزایی و توسعه اقتصادی خوبی را به دنبال دارد در اولویت کاری استانداری کردستان است تا از این طریق استان را به جایگاه واقعی برسانیم و اشتغالزایی خوبی را برای جوانان فراهم کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این بازدید اظهار داشت: ذوب آهن سقز در قالب طرح فولاد کردستان یکی از ظرفیت‌های خوب و امید بخش در کردستان است که می‌تواند توسعه استان را رقم بزند.

محمد دره وزمی با بیان اینکه مناطق معدنی امید بخش خوبی در سقز شناسایی شده است، افزود: ذوب آهن سقز اشتغال خوب و تحرک اقتصادی زیادی را ایجاد می‌کند و در ادامه آن طرح‌های دیگر استان را به سمت صنعتی شدن می‌برد.

علی محمدیان شمالی، مدیر عامل ذوب آهن سقز نیز با اشاره به اینکه ۱۷۴ میلیون یورو برای این طرح سرمایه گذاری شده است، گفت:امید است این طرح با اشتغالزایی هزار و ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

احمد فعله گری، مدیرعامل گاز استان کردستان نیز با بیان اینکه برای این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده است، اظهار داشت: یکی از زیرساخت‌های اساسی طرح ذوب آهن سقز میزان گاز مورد نظر است که مصرف گاز این واحد صنعتی به اندازه کل شهرستان سقز گاز مصرف می‌کند.

برای ساخت طرح ذوب آهن سقز ۱۰۵ هکتار زمین منابع طبیعی و کشاورزی تملک و دیوار کشی بتنی کارخانه به طول چهار هزار و ۳۰۰ مترو ارتفاع ۲ و نیم متر انجام شده است، این کارخانه سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن آهن اسفنجی تولید می‌کند که تبدیل به بریکت و صادر می‌شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده