تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۰
بازدید: ۴۱۲
کد خبر: ۲۴۹۴۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

احداث کارخانه سرب در سایه سکوت مسوولان کاشان

‌می‌متالز - نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که از باخبر بودن برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی کاشان در احداث کارخانه سرب از اسفند ۹۹ پرده بر می‌دارد.

به گزارش می‌متالز، نامه‌ای در سربرگ اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان و عنوان «پیوست ۱_ مدارک کارفرما» از سیستم اتوماسیون تاریخ ۲۴ اسفند ۹۹ به مدیریت جهاد کشاورزی کاشان با موضوع استعلام اصلاح جواز تاسیس، بازگشت به درخواست شرکت کاوشگران فلز کویر در فضای مجازی منتشر شده.

همچنین رونوشت نامه برای اداره حفاظت از محیط‌زیست جهت استحضار و اعلام نظر و، اداره‌های گاز، امور برق و امور منابع آب کاشان جهت استحضار و تامین گاز، برق و آب مصرفی طرح مزبور صادر شده است.

شنیده‌ها از یک منبع موثق حاکی از آنست که زمین کارخانه سرب که پیش از این به عنوان شرکت پشم و سنگ فعالیت داشته است از اداره جهاد کشاورزی کاشان اجاره شده و جهاد از تغییر کاربری این شرکت در زمین مورد اجاره خبر داشته و حتی زمین در اراضی کشاورزی واقع شده است.

حال پس از انتشار نامه در فضای مجازی سکوت جهاد کشاورزی کاشان با وجود اطلاع از این نامه و جریان احداث کارخانه سرب از اسفند پارسال و دوم مطرح نکردن موضوع از سوی فرماندار در شورای تأمین شهرستان ۲ علامت سوال و ابهام بزرگ در پاسخ به افکار عمومی است.

این در حالی است که حتی رییس شورای اسلامی شهر کاشان علاوه بر اینکه دهم بهمن آشکارا در صحن علنی شورا از احداث کارخانه سرب اظهار بی اطلاعی کرده است.

حال این سوال پیش می‌آید که دلیل پنهان‌کاری، سکوت و راستگو نبودن برخی مسوولان و مدیران اجرایی از همه مسائل و تعهد و مسوولیت خدمت در برابر مردم چیست؟

البته ناگفته نماند که هادی بذرافشان معاون دادستان کاشان ۱۸ بهمن در نشست ویژه بررسی وضعیت شرکت کاوشگران فلز کویر (کارخانه ذوب سرب کاشان)، پس از ارائه گزارش اعضای این نشست و نظریه‌های کارشناسی دستگاه‌های مرتبط با موضوع صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه تولید سرب، ادامه فعالیت بدون مجوز شرکت کاوشگران فلز کویر را در این شهرستان عنوانی مجرمانه دانست.

حال باید دید شمار امضا‌های مردم در کارزار نه به کارخانه سرب در فضای مجازی که به بیش از ۲۴ هزار امضا رسیده است؟ در برابر سکوت مسوولان راه به جایی خواهد برد یا خیر؟

احداث کارخانه سرب در سایه سکوت مسوولان کاشان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده