تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۰۴
بازدید: ۳۷۶
کد خبر: ۲۴۹۲۶۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چینی‌ها به‌دنبال «لیتیوم» آرژانتین

‌می‌متالز - وزارت تولید آرژانتین روز جمعه گذشته اعلام کرد گروه معدنی چینی Zijin Mining بالغ بر ۳۸۰ میلیون دلار برای ساخت کارخانه کربنات لیتیوم در آرژانتین از طریق Liex شرکت تابعه محلی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. زیجین ماینینگ شرکت استخراج معادن چینی است که در زمینه تولید و پالایش طلا، مس، قلع و سایر فلزات فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۰ بیش از ۶۹ تن طلا استخراج کرده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از ماینینگ ویکلی، دولت آرژانتین می‌گوید این کارخانه در پروژه(Tres Quebradas۳ Q) در استان شمالی کاتامارکا احداث خواهد شد و هدف آن تولید ۲۰ هزار تن کربنات لیتیوم در سال با ایده دو برابر کردن تولید آن در میان‌مدت است. لیتیوم کربنات یک ترکیب معدنی پرمصرف در صنعت و پزشکی است. نمک لیتیوم کربنات با فرمول Li ۲ CO ۳ به‌طور گسترده‌ای در پردازش اکسید‌های فلزی و درمان اختلالات خلقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کانی یک ماده شیمیایی مهم صنعتی است که با سیلیس و مواد دیگر مخلوط و از شیشه‌های به دست آمده از لیتیوم کربنات در ساخت وسایل آشپزخانه استفاده می‌شود. این یک ماده رایج در لعاب سرامیکی است.

سال گذشته، زیجین شرکت Neo Lithium Canada را خریداری کرد که پروژه ۳ Q را اجرا می‌کند. بر اساس داده‌های سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده، آرژانتین که در داخل به اصطلاح «مثلث لیتیوم» آمریکای جنوبی به همراه شیلی و بولیوی قرار دارد، چهارمین تولیدکننده بزرگ این فلز اساسی مورد استفاده در باتری در جهان پس از استرالیا، شیلی و چین است. همچنین این کشور نهمین تولید‌کننده نقره، هفدهمین تولید‌کننده طلا، پنجمین تولید‌کننده عنصر بور و چهارمین تولید‌کننده استرانسیوم است. به علاوه در این کشور معادن سرب، روی، قلع، مس، سنگ آهن، منگنز و اورانیوم نیز وجود دارد و در جنوب این کشور مقادیر قابل توجهی از منابع نفتی و گازی کشف شده است.

قیمت جهانی لیتیوم در سال گذشته به دلیل پیش‌بینی رونق تقاضا برای ساخت باتری‌های مورد نیاز برای حرکت به سمت خودرو‌های الکتریکی افزایش یافته است. این سرمایه‌گذاری پس از نشست مقامات آرژانتینی و مدیران زیجین، لیکس و نئو لیتیوم اعلام شد.

در بیانیه دولت برای پروژه Tres Quebradas آمده است: ساخت‌و‌ساز این کارخانه قرار است در سال جاری آغاز شود و تولید این واحد نیز احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۳ شروع خواهد شد. زیجین برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری‌های مهم دیگری در زمینه طلا و مس در آرژانتین دارد، بنابراین به دنبال پروژه‌های توسعه‌یافته برای انجام این کار است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات بینندگان
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
باسلام فروش معدن لیتیوم محدوده سبزوار
سرب روی قوی هم دارد
عناوین برگزیده