تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۵۲۶۷۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

لیتیوم: شرکت‌های Firefinch و Ganfeng تمام موانع را برای سرمایه گذاری Goulamina برطرف کردند

‌می‌متالز - کالانیش: شرکت استرالیایی اکتشاف Firefinch روز دوشنبه تایید کرد که همه شرایط برآورده شده است و هیچ مخالفتی برای سرمایه گذاری مشترک Goulamina با Ganfeng چین در کشور مالی وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، مجوز اکتشاف لیتیوم Goulamina که قبلاً متعلق به Firefinch بود، به یک شرکت تابعه محلی با سرمایه گذاری مشترک ۵۰-۵۰ بین Ganfeng و Firefinch منتقل شده است. پس از برآوردن تمامی شرایط معامله، Ganfeng بالغ بر ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه نقدی در اختیار این سرمایه گذاری مشترک قرار خواهد داد.

کالانیش گزارش داده که حدود ۳۹ میلیون دلار از سپرده‌گذاری و سند تضمینی آزاد شده و ۹۱ میلیون دلار دیگر نیز توسط غول لیتیوم چینی در روز‌های آینده منتقل خواهد شد. Ganfeng هم اکنون ملزم شده است ۴۰ میلیون دلار دیگر بدهی یا ۶۴ میلیون دلار منابع بدهی شخص ثالث را تامین کند.

حدود ۱۷۰ میلیون دلار جریان سرمایه گذاری برای تامین مالی این پروژه در مرحله توسعه تعیین شده است. اسناد مناقصه برای آسیاب گلوله‌ای و تجهیزات خردایش در اوایل آوریل منتشر می‌شود و Ganfeng از شبکه تامین‌کننده خود در چین استفاده خواهد کرد.

شرکت Firefinch اکنون اقدام به جداسازی Leo Lithium به عنوان هلدینگ موجود خود که دارای سهام شرکت در این سرمایه گذاری مشترک (JV) است، از کسب و کار اصلی خود خواهد کرد. این طرح قرار است Leo Lithium را در بورس اوراق بهادار استرالیا، مشروط به تایید سهامداران Firefinch عرضه کند.

شرکت Firefinch و Leo Lithium معتقدند که رسمی کردن این سرمایه گذاری مشترک نقطه عطفی در مسیر تبدیل Golamina به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم در جهان است. این شرکت‌ها خاطرنشان می‌کنند که Ganfeng تامین مالی، فروش و پشتیبانی عملیاتی را برای کاهش قابل توجه ریسک ارائه می‌کند.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده