تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۴۹۷۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار تکاب:

صاحبان معادن در طرح‌های توسعه تکاب مشارکت کنند

‌می‌متالز - فرماندار تکاب گفت: صاحبان و سرمایه گذاران در معادن طلا و سنگ منطقه در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای این شهرستان مشارکت جدی و فعال داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حیدری آزاد روز چهارشنبه در دیدار اعضای انجمن معدن داران تکاب با بیان اینکه منافع معادن منطقه باید جهت رفاه مردم این منطقه هزینه شود افزود: بکارگیری نیرو‌های بومی و استخدام جوانان منطقه در معادن مدنظر فعالان این بخش باید قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه معادن تکاب در ایجاد اشتغال باید فعالتر عمل کنند بیان کرد: معدن دارانی که از معادن منطقه بهره برداری می‌کنند باید براساس قانون، تامین حقوق مردم شهرستان از نظر توسعه عمرانی و اشتغال را در برنامه خود داشته باشد و منافع این شهرستان را محقق کنند.

فرماندار تکاب ادامه داد: معادن فعالیت و زحمات زیادی دادند، اما خدماتشان دیده نمی‌شود ما نیز منکر حضور سرمایه گذاران نیستیم و از آنان حمایت می‌کنیم، اما معادن باید در قبال منافعی که می‌برند منافع مردم تکاب را نیز تامین کنند.

حیدری آزاد، با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم از امکانات شهرستان برای معرفی توانمندی‌های آن بهره ببریم اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های زیاد از جمله معادن، منابع طبیعی و اماکن گردشگری و تمدنی با قدمت سه هزار سال قبل از میلاد در منطقه شایسته مردم تکاب نیست که محرومیت داشته باشند.

تکاب یکی از شهر‌های معدنی کشور است که در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۲ معدن بزرگ طلا در مناطق زرشوران و آقدره و بیش از ۳۰ معدن بزرگ سنگ دارد و بیش از ۲ هزار نفر در بخش معادن و صنایع معدنی این شهرستان مشغول به کار هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی

عناوین برگزیده