تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۴۹۹۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واگذاری استقلال و پرسپولیس فعلاً هوا شد/ جزئیات ۵ شرط فرابورس برای پذیرش سرخابی

‌می‌متالز - مدیرعامل فرابورس ایران با برشمردن ۵ پیش شرط برای درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه این بورس گفت: فرابورس بابت هر ریال این واگذاری در راستای حفظ منافع مردم حساس است و تا این ۵ شرط رعایت نشود امکان واگذاری سرخابی‌ها وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، میثم فدایی در مصاحبه با رادیو در خصوص آخرین وضعیت واگذاری سرخابی‌ها گفت: بحث ارزشگذاری این دو باشگاه توسط کارشناسان انجام و به تایید هیات واگذاری شامل وزاری اقتصاد، ورزش و دادگستری نیز رسیده است.

مدیرعامل فرابورس ایران افزود: بعد از این مرحله، این دو شرکت با توجه به مصوبه شورای عالی بورس در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و این سازمان این دو باشگاه را برای درج در بازار پایه به فرابوس ارجاع داد.

وی ادامه داد: هیات مدیره فرابورس ایران هم با بررسی گزارشات کارشناسی و مستندات این دو باشگاه یک سری شرایط مربوط به مباحث مالی و حقوقی را به عنوان پیش شرط پذیرش سرخابی‌ها در فرابوس اعلام و مصوب کرد بعد از رفع این ۵ شرط با درج این دو باشگاه در فرابورس موافقت می‌شود.

فدایی در مورد این پیش‌شرط‌ ها گفت: تکمیل اعضای هیات مدیره دو باشگاه و تعیین تکلیف وضعیت ثبتی آنها، تعیین تکلیف برند دو باشگاه استقللا و پرسپولیس که باید مالکیت برند هر دو باشگاه به خودشان منتقل شود و تعیین تکلیف کمپ ناصر حجازی و مرغوبکار از جمله این شروط است.

مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: همچنین ارزشگذاری این دو باشگاه توسط کارشناسان رسمی انجام شده که طبق دستورالعمل سازمان بورس به فرابورس ارزش گذاری باید توسط مشاوران سرمایه گذاری و تامین سرمایه انجام شود. ضمن این که بحث تایید حسابرسی مطلب توسط کمیته‌های حاکمیت شرکتی باید انجام شود تا از این طریق منافع سهامداران رعایت شود.

وی با اشاره به این که پذیره نویسی سهام این دوباشگاه ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، تایید کرد: فرابورس بابت هر ریال این واگذاری در راستای حفظ منافع مردم حساس است و تا این ۵ شرکت رعایت نشود امکان واگذاری سرخابی‌ها وجود ندارد.

شایان ذکر است حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی دیشب در جمع پیشکسوتان باشگاه استقلال گفت: من از ریش گرو گذاشتن به تهدیدی رسیدم که اعلام کردم در صورتی که واگذاری استقلال و پرسپولیس اتفاق نیفتد، استعفا می‌دهم.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده