تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۵۰۰۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مازندران خبر داد:

آزاد سازی حاشیه رودخانه چالوس در دستور کار / صدور مجوز اکتشاف معادن جدید در چالوس بررسی می‌شود

‌می‌متالز - استاندار مازندران گفت: آزاد سازی رودخانه چالوس که توسط متجاوزان و متصرفان ساخت و ساز شده است در دستور کار قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، سید محمود حسینی پور در حاشیه معارفه فرماندار چالوس پیرامون سؤالی مبنی بر اینکه آزاد سازی ساحل مورد استقبال مردم قرار گرفته و حال انتظار دارند حاشیه رودخانه چالوس در استان مازندران نیز آزاد شود، اظهار داشت: تیمی در این باره تشکیل شده و در حال بررسی موضوع بوده و بعد از آزاد سازی ساحل قطعاً آزادسازی حریم رودخانه‌ها مخصوصاً رودخانه چالوس در دستور کار این کمیته خواهد بود.

وی ادامه داد: این کمیته به زودی بازدیدی از حاشیه رودخانه چالوس داشته و قطعاً پیرو درخواست مردم که حق طبیعی آن‌ها هم استفاده از بستر رودخانه و طبیعت بوده که در آن اکنون ساخت و ساز شده است نسبت به اجرای قانون عمل تا مردم بتوانند همانند ساحل از حریم رودخانه‌ها که قطعاً آزاد و ساخت و ساز‌های غیرمجاز تخریب می‌شود استفاده کنند.


صدور مجوز اکتشاف معادن جدید در چالوس بررسی می‌شود


استاندار مازندران همچنین در مورد صدور مجوز اکتشاف معدن علیرغم مخالفت مسوولین منابع طبیعی، محیط زیست و مسوولان شهرستانی گفت: صدور مجوز اکتشاف معادن جدید در چالوس بررسی می‌شود.

وی بیان داشت: امروز در شهرستان چالوس شاهد این موضوع هستیم که معادن برای افراد خاص خارج از شهرستان صادر می‌شود که این ظلم بوده و باید بهره برداری از معادن برای بومیان باشد.

حسینی پور عنوان داشت: در مورد معدن منطقه غرب قطعه ۴ آزاد راه تهران - شمال که مورد اعتراض دوستداران طبیعت، رسانه و مسوولین شهرستانی قرار گرفته از ادارات مربوطه استعلام و تیمی جهت بررسی موضوع و لحاظ کردن همه جوانب و موضوع مورد بحث آزاد راه در منطقه حضور خواهند یافت.

وی با تأکید بر مصاحبه معاون اجرایی رئیس جمهور مبنی در مورد موضوع واگذاری معدن در منطقه آزاد راه و بررسی همه جانبه تصریح کرد: پیرو مصاحبه معاون اجرایی رئیس جمهور و همانطوری که ایشان گفتند در دولت آقای رئیسی و بر اساس نظر ایشان تصمیمات با لحاظ قرار دادن منفعت مردم و به نفع مردم گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده