تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۵۰۵۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صمت کرمانشاه:

۷۱ درصد معادن کرمانشاه فعال است

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۷۱ درصد معادن استان فعال است، گفت: استان کرمانشاه رتبه هفتم کشور را از لحاظ معادن فعال دارد.

به گزارش می‌متالز، «محسن دارابی» افزود: در حال حاضر تعداد ۸۴ پروانه اکتشاف و ۲۲۲ پروانه بهره‌برداری معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

وی همچنین تعداد کل معادن استان کرمانشاه را ۲۲۲ فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۶ فقره فعال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه میزان اشتغال‌زایی معادن مذکور را ۲ هزار و ۲۸۹ نفر به‌صورت مستقیم، اعلام کرد و افزود: هدف این است که بتوانیم با سرعت بخشیدن به اقدامات اداری، آموزشی و رفع موانع و مشکلات، برافزایش کارکرد، میزان بهره‌وری و اشتغال معادن استان بیافزائیم.

دارابی در خصوص پهنه‌های استان نیز توضیح داد: در کرمانشاه پنج پهنه گیلانغرب، سنقر، هرسین، اسلام آباد غرب و پهنه میانی در مجموع حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دارند و آخرین پهنه آزاد شده، پهنه سنقر است.

وی بیان داشت: ۹۰ درصد معادن استان از نوع مصالح ساختمانی است و مانند دیگر استان‌های کویری کشور زیاد غنی نیست با این حال برای بهره برداری از آن‌ها از ۱۲ دستگاه‌ها اجرایی مانند محیط زیست، شرکت آب منطقه ای، منابع طبیعی راه و شهرسازی و دیگر ادارات استعلام می‌شود، اما بعد از مدت‌ها تلاش برای کسب مجوز با یک مصوبه محلی و چند معارض همه فعالیت‌های متوقف می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی و با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمانشاه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده