تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۵۰۶۷۳
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی اعلام‌ کرد:

رکورد‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل بار

‌می‌متالز - مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه این گروه توانست بیشترین میزان فروش را طی سال‌های گذشته تجربه کند، گفت: در حوزه حمل‌و نقل کانتینری سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و توانستیم ۲۶ میلیون تن کالا را جابه‌جا کنیم.

به گزارش می‌متالز، «محمدرضا مدرس خیابانی» در گزارشی که به سخنگوی دولت ارائه کرد، گفت: با وجود همه مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستیم موفق شدیم که رکورد‌های خوبی را در مجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسانیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه طی سال جاری رکورد عملکردی و درآمدی چندین ساله گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جابجا شد، خاطرنشان کرد: کشور‌های تحریم کننده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به دنبال ایجاد محدودیت‌ها بر سر راه فعالیت و توسعه این ناوگان هستند که با همت پرسنل و مدیران این شرکت، تاکنون نتوانستند به نتیجه برسند.

وی افزود: با این حال مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به واسطه ماهیت بین‌المللی خود، به مسیر خدمات رسانی در عرصه‌های مختلف تجاری ادامه داد؛ هر چند در بخش مراودات مالی با موانعی روبه‌رو است که با شیوه‌های مختلف، در حال رفع آن‌ها است.

مدرس خیابانی ادامه داد: به جهت رونقی که امسال در عرصه تجارت دریایی رخ داد، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانسته بیشترین میزان فروش را طی سال‌های گذشته تجربه کند؛ ضمن اینکه در حوزه حمل و نقل کانتینری نیز، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و توانستیم ۲۶ میلیون تن کالا را جابه‌جا کنیم که رکورد بی نظیری محسوب می‌شود و به معنای ۴۵ درصد رشد در جابه‌جایی کالا نسبت به سال ۹۹ است.

وی یکی از اولویت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را نوسازی ناوگان دانست و گفت: امروز اگرچه با محدودیت‌هایی در حوزه خرید شناور مواجه هستیم؛ ولی تلاش کرده ایم تا تحریم‌ها و محدودیت‌ها را دور زده و به فعالیت خود به نحوی ادامه داده‌ایم که رکورد‌های درخشانی به ثمر رسد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم برخی طرف‌های خارجی همچنان که منتظر نتیجه مذاکرات هستند، مشتاق به همکاری با گروه کشتیرانی هستند؛ تصریح کرد: البته گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فراموش نمی‌کند که بسیاری از این شرکت‌ها به خصوص در حوزه ساخت کشتی، بعد از تحریم‌های سال ۲۰۱۸، اختصاص منابع مالی را که قرار بود به صورت فاینانس در اختیار ما بگذارند، به یکباره متوقف کرده و درخواست تسویه کامل مطالبات خود را نمودند؛ بنابراین هر شخصی که در این دوران علاقمند به همکاری با مجموعه کشتیرانی باشد باید به تعهدات خود عمل کند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده