تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۵۰۷۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

منطقه آزاد بانه و مریوان موجب رونق اقتصادی کردستان می‌شود

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج گفت: مردم مرزنشین و مرزدار کردستان از اجرایی شدن منطقه آزاد بانه و مریوان جدای از منفعت‌های اقتصادی به مشارکت‌های مستمر و آینده روشن زندگی در صلح و آرامش می‌اندیشند.

به گزارش می‌متالز، سیدکمال حسینی رئیس اتاق سنندج در حاشیه نشست مسوولان ایران و اقلیم کردستان عراق که با محور منطقه آزاد بانه و مریوان برگزار شد، در سنندج اظهار کرد: تصویب منطقه آزاد از دیرباز بارقه‌هایی از امیدواری را در دل مردم منطقه کردستان ایجاد کرده بود، اما داشت به نامیدی تبدیل می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که موضع پیگیری شد امید‌ها جان گرفت که از طرف مردم و جامعه بخش خصوصی از تلاش‌های صورت گرفته در این راستا تشکر می‌کنم.

حسینی اضافه کرد: همیشه مشارکت‌های اقتصادی در بین دول جدای از موفقیت در دستاورد‌های اقتصادی، موجب صلح و امنیت و آرامش پایدار بوده و هست.

وی تصریح کرد: مردم مرزنشین و مرزدار کردستان از اجرایی شدن این موضوع جدای از منفعت‌های اقتصادی به مشارکت‌های مستمر و آینده روشن زندگی در صلح و آرامش می‌اندیشند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج افزود: موضوع اهمیت انرژی در اقتصاد امروز دنیا، فرصت سرمایه‌گذاری صنعتی و تجاری در انتقال تولیدات سرمایه‌ای دو کشور خصوصا در تولید محصولاتی که هزینه و حمل ونقل بالا دارند یا فاسدشدنی هستند را محقق می‌سازد.

وی عنوان کرد: در مناسبات بین‌المللی مشارکت‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری در انتقال تولیدات سرمایه‌ای موجب افزایش GDP و GNP و افزایش اشتغال است و امیداست اجرایی شدن مناطق ازاد تجاری صنعتی بانه و مریوان در این راستا موجب توسعه منطقه شود.

حسینی گفت: همچنان که قبلا بار‌ها در مورد شهرک صنعتی مشترک مابین استان کردستان و استان سلیمانیه صحبت شده و تفاهم نامه امضا شده است، موضوع منطقه ازاد مشترک در محدوده مرز استان کردستان محقق و متصل باشد.

وی اضافه کرد: به این امید که با تحقق این مهم مقداری از عقب ماندگی‌های تاریخی مردمان این استان جبران شود.

منبع: خبرگزاری فارس استان کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده