تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۰۹۶۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

دولت سیزدهم توجه ویژه به بخش خصوصی دارد

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: دولت سیزدهم به‌خوبی نشان داده که حامی بخش خصوصی بوده و توجه ویژه‌ای به این حوزه دارد.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر عبدالملکی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه اقتصادی استان ویژه اتاق بازرگانی سنندج، عارضه یابی مشکلات اقتصادی را امری ضروری خواند و اظهار کرد: هر اتفاق تاثیرگذاری مستلزم همکاری و همدلی اقشار مختلف مردم است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نشان داده توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی دارد، افزود: بخش خصوصی و دولت باهم برای توسعه استان تلاش می‌کنند.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این مراسم اظهار کرد: همه ما به نوعی با نقاط قوت و توانمندی‌ها و مشکلات پیش روی اقتصادی اطلاع داریم.

سیدکمال حسینی با اشاره به اینکه فاصله زیادی با شرایط اقتصادی مطلوب داریم، ادامه داد: ذهنیت ما براساس مسائل و مشکلات گذشته شکل گرفته است در حالیکه رشد تکنولوژی منجر به نابودی مشاغل و ایجاد کسب و کار‌های نوین شده است بنابراین می‌طلبد خود را برای تغییرات ایجاد شده آماده کنیم.

وی خواستار یافتن راه‌های جدید برای توسعه استان شد و گفت: اعتلای اقتصادی و فرهنگی منجر به توسعه خواهد شد و فعالان اقتصادی در کنار مسوولان دولتی می‌توانند به اهداف تعیین شده در حوزه پیشرفت دست یابند.

فاروق کیخسروی عضو اتاق بازرگانی سنندج هم در این مراسم با بیان اینکه آبادی هر مملکت مستلزم فعالیت و تعامل بخش دولتی و خصوصی است، گفت: جایگاه بخش دولتی به عنوان تنظیم کننده امورات بسیار موثر است و در حوزه‌هایی هم، چون اقتصاد نیز بخش خصوصی است که می‌تواند تاثیرگذار عمل کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور ما بر مبنای اقتصاد دولتی شکل گرفته است، افزود: مردم باید میدان فعالیت اقتصادی را در اختیار داشته باشند و دولت موانع را از سر راه بخش خصوصی بردارد.

کیخسروی با اشاره به سخن محسن رنانی اقتصاددان برتر کشور که یکی از مزیت‌های کردستان توسعه نیافتگی است، گفت: استان‌هایی هم، چون کردستان با تجربه گرفتن از بی برنامه گی و مشکلات صنعتی که در استان‌های توسعه یافته اتفاق افتاده است، می‌تواند به بهترین نحو ممکن و با کمترین آسیب‌ها توسعه یابد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده