تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۵۱۱۴۹
وزیر راه و شهرسازی:

ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ در گلستان/ ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز نخست نیاز است

‌می‌متالز - قاسمی از آغاز ساخت مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ در استان گلستان خبر داد و گفت: تکمیل فاز نخست این پروژه ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش می‌متالز، «رستم قاسمی» در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان گلستان بر توسعه زیرساخت‌های ریلی در این استان تأکید و اظهار کرد: با توسعه مسیر ریلی، حجم تجارت خارجی و ترانزیت افزایش می‌یابد و می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی و آبادانی را هم به همراه داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش ارتباطات با کشور‌های همسایه از اولویت‌ها و رویکرد‌های دولت سیزدهم است که می‌تواند به توسعه کسب و کار‌ها منجر شود.

وی با بیان اینکه تقویت و توسعه زیرساخت‌های ریلی در استان گلستان از موضوعات مهم و اولویت دار است، خاطرنشان کرد: مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ گلستان با همین رویکرد ساخته خواهد شد.

قاسمی بیان کرد: برای تکمیل فاز اول این پروژه ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آن از اعتبارات راه آهن و بخشی هم از محل تهاتر نفت تأمین می‌شود.

وی گفت: در سال‌های اخیر مرز اینچه برون رونق خوبی گرفته است به نحوی که امسال شاهد شکستن رکورد در بخش‌های صادرات و واردات و همچنین ترانزیت بوده ایم.

منبع: خبرگزاری شبستان استان گلستان

عناوین برگزیده