تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۵۱۱۵۲

عملیات ساخت مرکز لجستیک ریلی اینچه‌برون با حضور وزیر راه آغاز شد

می متالز - همزمان با شانزدهمین سفر استانی دولت به گلستان عملیات اجرایی ساخت مرکز لجستیک ریلی راه‌آهن امروز جمعه با حضور وزیر راه و شهرسازی در اینچه‌ برون گلستان آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، حداث مراکز بار، انبار، سیلو و سوله‌های بارگیری محصولات غیر نفتی از جمله تاسیسات پیش‌بینی شده برای این مرکز لجستیکی و پشتیبانی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان است.

مدیرکل راه‌ آهن شمال شرق ۲ گفت: کمیسیون لوایح ۵۳۸ هکتار زمین برای ایجاد مرکز لجستیکی اینچه برون در اختیار راه‌آهن قرار داده و همچنین ۱۱۰ هکتار هم توسط خود راه آهن خریداری شد و در مجموع ۶۵۰ هکتار زمین برای ایجاد این مرکز لجستیک در اختیار قرار دارد.

محسن اعتماد اظهار داشت: روند واگذاری ۵۳۸ هکتار بسیار به درازا انجامید و چند روز قبل اداره کل منابع طبیعی گلستان طبق مصوبه شورای تامین این اراضی را به راه آهن واگذار کرد و هم اکنون مشکلات حقوقی برطرف شده و ما توانستیم سرمایه گذار جذب کنیم.

سید میعاد صالحی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و حسین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی گلستان هم در این آیین حضور داشتند.

راه آهن اینچه برون- گرگان بخشی از پروژه ریلی بزرگ سه کشور ایران، قزاقستان و ترکمنستان است که از ناحیه 'اوزن' قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترک در خاک ایران از اینچه برون به سمت شمال گنبدکاووس و در نهایت به ایستگاه گرگان متصل خواهد شد، این خط ریلی در محدوده اترک در منطقه داشلی برون و اینچه برون از خاک ترکمنستان خارج می‌شود.

استان گلستان از شمال ۴۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۹۰ کیلومتر مرز آبی با کشور ترکمنستان دارد و از جنوب نیز به استان سمنان، از شرق به استان خراسان شمالی و از غرب به مازندران و دریای خزر محدود می‌شود. ​

منبع: خبرگزاری چمهوری اسلامی استان گلستان (ایرنا)

عناوین برگزیده