تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۱
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۵۱۴۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد قیمت فوب زغال سنگ کک دریایی به دنبال افزایش PCI

‌می‌متالز - قیمت زغال سنگ کک دریایی در بازار فوب استرالیا در روز سه شنبه (۸ مارس) افزایش یافت و قیمت‌های زغال سنگ کک سخت با درجه فراریت کم به ۶۵۰ دلار در هر تن رسید و در همین حال، کارخانه‌ها در استان هبی چین نیز دور سوم افزایش قیمت کک را پذیرفته اند.

ارزیابی شاخص Fastmarkets

به گزارش می‌متالز، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده زغال سنگ کک سخت با درجه ممتاز و زغال سنگ کک سخت هر یک به ارزش ۴۲۲.۹۰ و ۳۷۸.۸۶ دلار در هر تن Cfr جینگتانگ معامله شدند که به ترتیب رشد ۵.۰۳ و ۶.۳۱ دلاری در هر تن را تجربه نمودند.

علاوه بر این، زغال سنگ کک سخت ممتاز و زغال سنگ کک سخت نیز ۶۴۹.۲۹ و ۵۸۰.۲۶ دلار در هر تن فوب DBCT ارزیابی شدند که ۵۹.۹۳ و ۹۳.۷۹ دلار در هر تن افزایش داشتند.

به نقل از متال بولتن، در بازار فوب استرالیا به دلیل کم بودن میزان تقاضا قیمت پیشنهادی برای محموله ماه آوریل زغال سنگ سخت کم حجم با کیفیت به ۶۵۰ دلار در هر تن فوب استرالیا رسید.

یکی از منابع بازرگانی هند در این زمینه معتقد است که قیمت زغال سنگ سخت کک دریایی در حال حاضر به مواد تزریقی زغال‌سنگ پودر شده (PCI) مربوط می‌شود و قیمت‌های PCI به دنبال افزایش قیمت هفته گذشته زغال سنگ حرارتی در بحبوحه ترس از مختل شدن زنجیره تامین انرژی توسط جنگ روسیه و اوکراین ادامه یافت.

یکی از منابع بازرگانی هندی در این زمینه خاطر نشان کرد: «من هیچ تغییر قابل ملاحظه‌ای در عرضه زغال سنگ کک استرالیا و هیچ منطق قوی درباره قیمت زغال سنگ سخت کک استرالیایی نمی‌بینم».

ارزیابی بازار چین

به گزارش منابع آگاه، در بازار cfr چین هیچ گونه معامله و یا پیشنهادی شنیده نشد که دلیل آن افزایش فاصله بین قیمت زغال سنگ کک دریایی در استرالیا و قیمت cfr چین است و این امر باعث می‌شود بازار چین برای معدنچیان آمریکای شمالی که می‌توانند زغال سنگ کک خود را با قیمت‌های بسیار بالاتر در بازار‌های سابق چین بفروشند، جذابیتی نداشته باشد.

بنا به اعلام یکی از منابع محلی، در بازار داخلی چین یک کارخانه بزرگ فولاد در استان هبی روز سه شنبه دور سوم افزایش قیمت کک را به میزان ۲۰۰ یوان (۳۲ دلار) در هر تن پذیرفت. این افزایش قیمت توسط کارخانه‌های کک در روز دوشنبه پیشنهاد شده بود.

یکی از منابع بازرگانی در استان هبی در این زمینه اظهار کرد: «برخی کارخانه‌ها با سطح پایین موجودی کک مواجه هستند، در همین حال، قیمت‌های زغال سنگ کک داخلی افزایش یافته است که منجر به هزینه‌های بالاتر برای کارخانه‌های کک می‌شود».

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets در روز سه شنبه برای کک ۶۵ درصد CSR حدود ۶۳۰ – ۶۶۰ دلار در هر تن فوب چین بود که از ۵۷۰ – ۶۰۰ دلار در هر تن (در ۱ مارس) ۶۰ دلار افزایش یافت.

ارزیابی بورس کالای دالیان

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی زغال سنگ کک در ماه می‌با ۳۰۵۷ یوان (۴۸۴ دلار) در هر تن بسته شد که ۷۹ یوان در هر تن کاهش داشت.

در همین حال، پرمعامله‌ترین قرارداد کک در ماه می‌نیز با کاهش ۱۱۳ یوانی ۳۷۳۴.۵ یوان در هر تن بسته شد.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده