تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۵۱۲۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
همه چیز تحت تأثیر جنگ؛

قیمت فوب زغال سنگ سخت کک سازی ممتاز به رکورد جدیدی رسید

‌می‌متالز - قیمت فوب زغال سنگ کک سازی دریایی در روز دوشنبه ۷ مارس در سطح پیشنهادی بالاتر در پلت‌فرم گلوبال کوال افزایش یافت، در حالی که در چین، کارخانه‌های کک سازی دور سوم افزایش قیمت را از اواخر فوریه پیشنهاد کردند.

شاخص بازار‌های لحظه‌ای

به گزارش می‌متالز، قیمت زغال سنگ سخت کک ساز ممتاز ۴۱۷.۸۷ دلار در هر تن cfr جینگتانگ اعلام شد که ۳.۷۸ دلار در هر تن افزایش یافته است.

قیمت زغال سنگ کک سخت ۳۷۲.۵۵ دلار در هر تن cfr جینگتانگ اعلام شد که ۸.۸۴ دلار در هر تن افزایش یافته است.

قیمت زغال سنگ سخت کک شده ممتاز، ۵۸۹.۳۶ دلار در هر تن فوب DBCT اعلام شد که ۳۹.۹۶ دلار در هر تن افزایش داشته است.

قیمت زغال سنگ کک سخت، ۴۸۶.۴۷ دلار در هر تن فوب DBCT اعلام شد که ۳۸.۷۷ دلار در هر تن افزایش داشته است.

همه چیز تحت تأثیر جنگ

منابع اعلام کردند که در بازار فوب استرالیا، قیمت پیشنهادی برای یک کشتی آوریل لایکان از زغال سنگ کک شده سخت از ۵۸۵ دلار در هر تن در سکوی گلوبال کوال به ۶۰۰ دلار در هر تن فوب استرالیا افزایش یافت.

یک منبع تجاری در سنگاپور گفت که جنگ بین روسیه و اوکراین باعث ایجاد وحشت در بازار شده است و معامله گران با افزایش قیمت‌ها در بازار، قیمت‌ها را بالا می‌برند. وی اضافه کرد که قیمت زغال سنگ کک شده سخت باید اکنون به بالاترین حد خود برسد.

در همین حال، یک منبع کارخانه فولاد در اروپا گفت که ممکن است گمانه‌زنی‌های شرکت‌های تجاری باعث افزایش قیمت زغال سنگ کک شونده دریایی در روز‌های اخیر شود، زیرا هیچ معامله‌ای برای زغال سنگ کک شونده سخت درجه یک در بازار نقدی بالاتر از ۵۰۰ دلار در هر تن فوب استرالیا انجام نشده است.

به گزارش روز دوشنبه Fastmarkets، محموله ۴۰۰۰۰ تنی مواد تزریقی زغال سنگ پودر شده (PCI) با لایکن ۱۵ تا ۲۴ آوریل، به قیمت ۶۴۵ دلار در هر تن فوب استرالیا در روز ۴ مارس معامله شد. چندین منبع گفتند که نمی‌دانند چه کسی محموله را خریده است و چرا قیمت معامله در این سطح قابل توجه است.

یکی از منابع تجاری گفت: این اتفاق دور از ذهن است و باور کردنی نیست.

در بازار cfr چین، هم کارخانجات و هم تاجران گفتند که در نظر ندارند زغال سنگ کک ساز ممتاز آمریکای شمالی یا زغال سنگ کک ساز سخت را در بازار لحظه‌ای تهیه کنند و هفته‌ها است که چنین پیشنهاد‌هایی را نشنیده‌اند.

یک منبع بازرگانی در پکن گفت: با افزایش شدید قیمت فوب زغال سنگ کک ساز دریایی در روز‌های اخیر، فعالان بازار چین از خرید مواد آمریکای شمالی در بازار چین دورتر شده‌اند.

یک منبع در یک کارخانه بزرگ در جنوب چین گفت که قیمت ذغال سنگ کک شده با سولفور پایین در قرارداد‌های بلندمدت آن‌ها با معادن زغال سنگ داخلی بسیار پایین‌تر از قیمت‌های لحظه‌ای است.

در بازار داخلی، قیمت زغال سنگ کک سازی به دلیل عرضه نسبتاً محدود داخلی افزایش یافت. به عنوان مثال، یک منبع تجاری در استان هبی گفت که تولید زغال سنگ اخیر از مرکز زغال سنگ کک ساز چین در استان شانشی نسبتاً کم بود و تقاضا از کارخانه‌ها خوب بود.

دومین منبع تجاری در استان هبی گفت که تولیدکنندگان کک در شمال چین دور سوم افزایش قیمت را از اواخر فوریه ارائه کردند که عبارتست از ۲۰۰ یوان (۳۲ دلار) در هر تن.

بورس کالای دالیان

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی زغال سنگ کک ساز در ماه می‌با قیمت ۳۱۳۶ یوان (۴۹۳ دلار) در هر تن بسته شد که ۲۶۷.۵۰ یوان در هر تن افزایش یافت.

پرمعامله‌ترین قرارداد کک در ماه می‌با ۳۸۴۷.۵۰ یوان در هر تن بسته شد که ۲۶۲.۵۰ یوان در هر تن افزایش یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده