تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۵۱۲۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت زغال سنگ کک ساز همراه با افزایش سطح پیشنهادات

می متالز - منابع بازار گفتند که قیمت زغال سنگ کک ‌ساز دریایی در روز پنج‌شنبه 3 مارس پس از اینکه پیشنهادات برای زغال سنگ کک‌ ساز سخت با نوسان کم به 500 دلار در هر تن فوب استرالیا رسید، تا حد زیادی افزایش یافت.

شاخص‌های لحظه‌ای بازار

به گزارش می‌متالز، قیمت زغال سنگ سخت کک ساز ممتاز، cfr جینتانگ ۴۱۰.۳۲ دلار در هر تن اعلام شد که ۷.۱۴ دلار در هر تن افزایش داشته است.

قیمت زغال سنگ کک سخت، cfr جینتانگ ۳۵۸.۶۵ دلار در هر تن اعلام شد که بدون تغییر باقی ماند.

قیمت زغال سنگ کک سخت ممتاز، DBCT فوب ۴۸۴.۴۷ دلار در هر تن اعلام شد که ۷.۹۹ دلار در هر تن افزایش داشته است.

قیمت زغال سنگ کک سخت، DBCT فوب ۴۱۷.۶۹ دلار در هر تن اعلام شد که ۵ دلار در هر تن افزایش یافته است.

منابع روز پنجشنبه به فست مارکت گفتند که در بازار fob استرالیا، قیمت پیشنهادی یک کشتی Panamax برای ماه آوریل با حجم کم زغال سنگ سخت از ۴۹۵ دلار به ۵۰۰ دلار در هر تن فوب استرالیا در سکوی Globalcoal افزایش یافت.

دیدگاه‌های شرکت‌کنندگان بازار در مورد قیمت‌های زغال سنگ سخت کک شونده ممتاز متفاوت بود.

دو منبع تجاری در هند گفتند که قیمت زغال سنگ کک سخت ممتاز ۴۹۰ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا یا بالاتر است که در راستای افزایش تدریجی قیمت‌های پیشنهادی است.

در همین حال، یک منبع تجاری در سنگاپور و یک منبع کارخانه در هند گفتند که این پیشنهاد مخالف هیچ پیشنهادی نیست، به این معنی که محموله‌ای در دسترس نیست.

به گفته منابع، در بازار cfr چین، قیمت زغال سنگ کک ساز سخت دریایی ممتاز در میان روند صعودی قیمت‌های زغال سنگ کک ساز داخلی چین و اجرای دور دوم افزایش قیمت کک، در این هفته افزایش یافت.

یک منبع تجاری روز پنجشنبه در چین گفت: «با قیمت‌های زغال سنگ کک ساز دریایی که در بازار fob [استرالیا]بسیار بالاتر از بازار cfr [چین]است، بعید به نظر می‌رسد که پیشنهادات یا مبادلات زغال سنگ کک ساز دریایی [در بازار لحظه‌ای چین CFR]مشاهده شود».

بورس کالای دالیان

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی زغال سنگ کک در ماه می‌با مبلغ ۲۸۸۲.۵۰ یوان (۴۵۶ دلار) در هر تن بسته شد که ۱۰۴.۵۰ یوان در هر تن افزایش یافت.

پرمعامله‌ترین قرارداد کک برای ماه می‌با قیمت ۳۵۲۲.۵۰ یوان در هر تن بسته شد که ۶۲.۵۰ یوان در هر تن افزایش یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده