تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۵۱۸۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در پی افزایش علاقه به خرید؛

قیمت زغال سنگ کک ساز دریایی در بازار فوب استرالیا افزایش یافت

‌می‌متالز - منابع خبری گزارش دادند که قیمت زغال سنگ کک سازی دریایی در بازار فوب استرالیا در روز پنجشنبه ۱۰ مارس در بحبوحه افزایش علاقه به خرید مشتریان دوباره افزایش یافت، این در حالیست که این محصول در بازار cfr چین نیز مطابق با قیمت‌های داخلی بالا، افزایش یافت.

بازار زغال سنگ در حال افزایش قیمت

به گزارش می‌متالز، قیمت زغال سنگ کک ساز دریایی در بازار فوب استرالیا در روز پنج شنبه (۱۰ مارس) در پی افزایش علاقه به خرید دوباره افزایش یافت. این در شرایطی بود که بازار cfr چین نیز مطابق با قیمت‌های داخلی بالا، افزایش یافت.

شاخص‌های بازار در فست مارکت

ارزیابی فست مارکت برای قیمت زغال سنگ کک ساز دریایی به صورت ذیل می‌باشد: قیمت زغال سنگ کک ساز سخت ممتاز در روز پنج شنبه (۱۰ مارس) حدود ۶۵۶.۰۷ دلار در هر تن فوب DBCT بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل افزایش ۴.۱۸ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

همچنین زغال سنگ کک سخت در روز پنج شنبه (۱۰ مارس) حدود ۶۱۵.۲۸ دلار در هر تن فوب DBCT قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل با افزایش ۱۷.۵۱ دلار در هر تن رو به رو بوده است.

قیمت زغال سنگ کک ساز سخت ممتاز در تاریخ ۱۰ مارس حدود ۴۳۸.۶۴ دلار در هر تن cfr چینگ تانگ شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل حدود ۱۵.۷۴ دلار در هر تن افزایش یافته است.

همچنین در تاریخ ۱۰ مارس زغال سنگ کک سخت حدود ۳۸۲.۰۲ دلار در هر تن cfr چینگ تانگ قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل با افزایش ۳.۱۶ دلار در هر تن همراه بود.

منابع خبری گزارش دادند در بازار زغال کک سازی فوب استرالیا، به دلیل اختلالات عرضه ناشی از تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر روسیه، جو بازار به صورت کوتاه مدت صعودی باقی مانده است.

یک تاجر مستقر در استرالیا اظهار کرد: منابع جایگزین محدودی برای زغال سنگ روسیه در کوتاه مدت وجود دارد، بنابراین قیمت زغال سنگ مربوط به کک سازی استرالیا اخیرا برای هر معامله افزایش یافته است.

تحلیل گران صنعت اعلام کردند پس از آخرین قیمت معامله شده برای زغال کک سازی که در محدوده ۶۵۰ دلار در هر تن در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه بود، قیمت‌های پیشنهادی توسط خریداران در پلت فرم معاملاتی Globalcoal برای پرمیوم زغال کک سخت مربوط به ماه آوریل به حدود ۶۵۹ دلار در هر تن فوب استرالیا افزایش یافت.

بازهم سیل دردسر آفرین شد!

یک منبع تاجر مستقر در سنگاپور در مورد تاثیر سیل بر بازار زغال سنگ گفت: سیل در شرق استرالیا منجر به تداوم کاهش ذخایر زغال سنگ مربوط به کک سازی شده است که باعث افزایش قیمت فوب گردیده است. همچنین باعث شده پیشنهاد‌های ارائه شده از طرف خریداران در مقابل حداقل پیشنهادات فروشندگان بسیار متعدد باشد.

به نقل از معامله گران بازار یک محموله ۶۰۰۰۰ تنی زغال کک سخت کم حجم، با قیمت ۶۵۰ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا در تاریخ ۱۰ مارس معامله شد. زمان تحویل این محموله ۱۶ تا ۲۵ آوریل بوده است. همچنین فروشنده این امکان را داشت که آن را با مارک دیگری با نام تجاری پرمیوم زغال کک سخت کم حجم با همان قیمت جایگزین کند.

چندین منبع خبری اعلام کردند در بازار زغال کک چین، فعالیت‌های تجاری مربوط به زغال سنگ کک ساز ممتاز دریایی و زغال سنگ کک ساز در روز پنج شنبه متوقف شد. این اتفاق عمدتاً به دلیل قیمت‌های جذاب‌تر و تقاضای قوی‌تر در بازار‌های چین رخ داد.

در بازار چین علاقه‌ای به خرید وجود ندارد

یک تاجر مستقر در شانگ‌های اظهار کرد: قیمت زغال کک سازی دریایی در بازار چین بسیار پایین‌تر از سایر بازار‌ها باقی مانده است، این امر منجر به این شد که تقریباً هیچ محموله‌ای در دسترس چین نباشد و هیچ خرید جدی یا علاقه زیادی از طرف شرکت کنندگان در بازار چین وجود نداشته باشد.

منابع بازار اعلام کردند در بازار داخلی چین، عرضه محدود که ناشی از محدودیت‌های زیست محیطی در شمال چین بوده، منجر به افزایش قیمت زغال کک شده است.

به نقل از فعالان بازار، پس از اینکه کارخانه‌های فولاد بعد از نشست سیاسی سالانه دو جلسه‌ای کشور در ۴ تا ۵ مارس، فضا را برای ذخیره مجدد کک در انتظار بهبود تولید فولاد نگه داشتند، افزایش هزینه زغال کک سازی قیمت کک داخلی را بالا نگه داشته است.

منابع خبری اعلام کردند بیشتر تولید کنندگان کک با دور سوم افزایش قیمت کک داخلی در ۹ مارس موافقت کردند.

بورس کالای دالیان

بیشترین معاملات آتی زغال کک مربوط به ماه می‌در روز پنج شنبه (۱۰ مارس) با قیمت ۳۰۸۰ یوان (۴۸۷ دلار) در هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت این محصول ۲۶ یوان در هر تن نسبت به قیمت بسته شده در روز چهارشنبه کاهش داشته است.

بیشترین قرارداد کک مربوط به ماه می‌در روز پنج شنبه با قیمت ۳۷۲۴.۵۰ یوان در هر تن بسته شد که ۴۶ یوان در هر تن نسبت به روز قبل کاهش داشته است.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده