تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۵۱۵۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ابهام‌های گسترده در واگذاری‌های معادن! /عملکرد مسوولان؛ یاگزارش کارشناسان!

‌می‌متالز - واگذاری معادن از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین مجموعه ایمیدرو و ایمپاسکو چه معنی خواهد داشت؟!

به گزارش می‌متالز به نقل از پیام فوری، در حالی که بسیاری از معادن تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» وشرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران «ایمپاسکو» به دلایل مختلفی، چون کاهش بازدهی با قیمت‌های نازل طی قرارداد‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله به افراد خصوصی واگذار می‌شوند.

مسوولان این سازمان به همراه وجیه الله جعفری مدیرعامل با حضور در چهارمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران که از ۱۶ تا ۱۸ اسفند در تهران برگزار شد در همایش مذکور از زبان کارشناسان سخنانی را شنیدند که در آن از اتوماسیون معادن به عنوان یک عامل مدیریتی که قادر به افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید، افزایش ۱۴ درصدی بهره‌وری، کاهش عملیاتی ۱۲ درصدی، کاهش ۸ درصدی تعمیر و نگهداری و کاهش خسارت و آسیب و بهینه سازی طرح معدن عنوان شد. در این همایش محمدمحمودی مومن آبادی مدیر امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه با ارائه آمار و ارقام عملا مهر تایید‌ی بر سودآور بودن معادن زد به طوری که اگر این آمار‌ها صحیح و علمی باشند پس واگذاری معادن از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین مجموعه ایمیدرو وایمپاسکو چه معنی خواهد داشت؟!

منبع: پیام فوری

عناوین برگزیده