تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۵۱۴۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

حوزه‌های پژوهشی و فناوری در حوزه معدن تقویت شود

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: حوزه‌های پژوهشی و فناوری در حوزه معدن تقویت شود.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته گیری مداوم که در بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: برای آنکه در زنجیره‌های بخش معدن از بالادستی تا پایین دستی بتوانیم استفاده بهینه از شرایط را داشته باشیم نیازمند کنفرانس‌های تخصصی بیشتر در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی عنوان کرد: برای آنکه نوآوری و تکنولوژی‌های روز دست پیدا کنیم و بتوانیم قیمت تمام شده محصولات را کاهش بدهیم قطعاً نیازمند حوزه پژوهشی و فناوری‌ها با برگزاری کنفرانس‌های تخصصی و تبادل دانش خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً مرز اقتصادی بین فناوری و همه پروژه‌های اقتصادی اینقدر نزدیک شده که ما بتوانیم اقتصاد کاری را در یک پروژه و زنجیره داشته باشیم حتماً باید بهره وری را افزایش دهیم، برای افزایش بهره وری باید به دانش روز مسلط شویم ک این امر هم نیازمند پژوهش و توسعه فناوری و تکنولوژی است.

به گفته جعفری، دستیابی به تکنولوژی باعث می‌شود قیمت تمام شده محصول کاهش یابد و بتوانیم وارد رقابت شویم و توجیه اقتصادی برای کالای عرضه شده داشته باشیم.

رئیس هیات عامل ایمیدور با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی بخش مهمی است، ابرازداشت: امروز با تولید ۳۰ میلیون تن فولاد و ۴۰ میلیون تن ظرفیت ایجاد شده ان شالله تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد درکشور به ۵۵ میلیون تن خواهد رسید. امروز حرکت به سمت تخصصی‌تر کردن تولید، دانش و فناوری‌ها یک امر بدیهی است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده