تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۵۱۷۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۳۹ درصدی حجم مبادلات روسیه و چین طی دو ماه

‌می‌متالز - آمار‌های گمرک چین نشان می‌دهد حجم مبادلات تجاری بین چین و روسیه فقط در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۵ درصد بیشتر بوده است.

به گزارش می‌متالز، آمار‌های گمرک چین که امروز منتشر شد نشان می‌دهد حجم مبادلات دوجانبه بین چین و روسیه در ماه ژانویه و فوریه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۵ درصد رشد داشته است.

دو کشور در این دو ماه ۲۶.۴۳ میلیارد دلار مبادلات تجاری با یکدیگر داشته‌اند. سال گذشته حجم مبادلات تجاری بین چین و روسیه با ۳۵.۸ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۲۰ به ۱۴۸.۸ میلیارد دلار رسید.

در دو ماه نخست سال جاری همچنین چین مازاد تراز تجاری حدود ۶۰ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱، ۱۶.۵ درصد بیشتر بوده است.

لی کوی‌ ون، مقام اداره کل گمرک چین، در این باره می‌گوید: علی رغم افزایش پیچیدگی و غیرقابل پیش‌بینی بودن عوامل خارجی، اوضاع تجارت خارجی چین همچنان باثبات است که اصلی‌ترین دلیل آن انعطاف‌پذیری اقتصاد این کشور به شمار می‌رود. به طور کلی در بلندمدت چشم انداز مثبت برای اقتصاد چین تغییر نکرده است.

شی جین‌ پینگ، رئیس جمهور چین، پیش‌بینی کرده است که حجم مبادلات تجاری بین چین و روسیه به زودی از ۲۵۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد. نفت و گاز، فلزات و محصولات کشاورزی از جمله اقلامی هستند که بین چین و روسیه مبادله شدند.

ماه گذشته هم چین ممنوعیت واردات گندم از روسیه را لغو کرد و حالا این کشور می‌تواند گندم را هم به سبد کالا‌های وارداتی خود از روسیه اضافه کند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده