تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۵۱۸۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورود بازرسی گمرک به ماجرای ۸ اظهارنامه قطعات موتور سیکلت با حجم بیش از ۲۵۰ سی سی در بوشهر

‌می‌متالز - بازرسی گمرک به ماجرای اظهار نامه‌های قطعات موتور سیکلت در گمرک بوشهر ورود کرد.

به گزارش می‌متالز، اخیرا ماجرای اظهار تعداد قابل توجهی موتور سیکلت با حجم بیش از ۲۵۰ سی سی خبر ساز شده بود. در این بین و قبل از خروج کالا از گمرک با ورود به موقع بازرسی گمرک ایران، جلوی خروج کالا گرفته شده و هم اکنون و بعد از ورود بازرسی، گمرک بوشهر شکایتی را از صاحب کالا به تعزیرات حکومتی ارائه کرده است.

با توجه به ورود گمرک ایران به نظر میرسد، باید کل اظهارنامه‌ها از لحاظ قاعده ۲ الف و هم از نظر تعداد، نوع کالا‌ها و همچنین مسیر سبز و یا قرمز خروج کالا، مورد بررسی قرار گیرد. همچنین اگر کالا در گمرک است باید گمرک بوشهر مجددا ارزیابی کامل بعمل آورد و براساس آن دفتر تعرفه نسبت به تعرفه دقیق اظهار نظر صریح نماید.

جزئیات برخی از اظهارنامه‌ها در ادامه قابل مشاهده است.

ورود بازرسی گمرک به ماجرای ۸ اظهارنامه قطعات موتور سیکلت با حجم بیش از ۲۵۰ سی سی در بوشهر
گفتنی است، اظهارکننده، در کوتاژ به شماره ۲۹۴۷۷***، تعداد ۹۰ عدد انجین موتورسیکلت (شامل ۳۵ عدد انجین موتور ۲۵۰ سی سی، ۵۵ عدد انجین موتور ۱۵۰ سی سی) در ردیف تعرفه ۸۷۱۴۱۰۲۰ اظهار و تعداد ۹۰ عدد شاسی مربوطه در همان ردیف تعرفه ۸۷۱۴۱۰۲۰ اظهار نموده است، در کوتاژ دیگری به شماره ۲۹۴۸۶۹۰۴، تعداد ۱۰۵ عدد انجین موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی سی وتعداد ۱۰۵ عدد شاسی مربوطه اظهار گردیده که هر دو قلم را در یک ردیف تعرفه (۸۷۱۴۱۰۲۰) طبفه بندی نموده که با ورود گمرک ایران از ترخیص کالا جلوگیری به عمل آمده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده