تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۵۲۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۶۷ درصدی اعتبارات هزینه‌ای گمرک ایران/ مزایای پرداختی به کارکنان ۲ برابر شد

‌می‌متالز - معاون پشتیبانی گمرک ایران با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی اعتبارات هزینه‌ای گمرک ایران گفت: اعتبار مصوب ردیف متفرقه در آمد هزینه‌ای از مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در سال در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در لایحه سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، احمد ذاکری معاون پشتیبانی گمرک ایران با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ گفت: در بحث اعتبارات هزینه‌ای شاهد افزایش سقف اعتبارات مصوب هزینه‌ای عمومی از ۸۹۷ میلیارد تومان به هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان (افزایش ۶۷ درصدی) هستیم.

وی افزود: همچنین سقف اعتبارات مصوب هزینه‌ای اختصاصی از ۲۲۴ میلیارد تومان به ۵۴۷ میلیارد تومان (افزایش ۱۴۳۶ درصدی) افزایش یافته است. بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیز بابت ۲ ٪ درآمد اختصاصی از محل وصولی مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ (موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده) ایجاد ردیف متفرقه درآمد -هزینه‌ای با عنوان "هزینه انجام خدمات فوق العاده" جهت پرداخت پاداش و کمک رفاهی به کارکنان به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان وصول شده است.

ذاکری تاکید کرد: ایجاد ردیف متفرقه در آمد هزینه‌ای ذیل اعتبارات مصوب این دستگاه با عنوان "اجاره ساختمان‌ها و اراضی دولتی" به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، افزایش نرخ تعرفه اسکن کامیون‌ها از ۱۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ به ۳۰۰ هزار تومان در دو مرحله، اصلاح نرخ هزینه انجام خدمات در گمرک جمهوری اسلامی ایران در اجرای بند (الف) ماده (۳) آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.

وی در ادامه گفت: همچنین مجموعه اقدامات دیگری نظیر افزایش سرانه اضافه کار کارکنان نسبت به سال ۱۳۹۹ سن ۲ تا ۴ برابر به طوریکه حداقل افزایش (۲ برابر) جهت کارکنان شاغل در گمرکات مراکز استان‌ها و بیشترین افزایش (۴ برابر) جهت کارکنان شاغل در گمرکات سراوان، پیشین، ریمدان، کوهک، جالق، ماهیرود، ایلام، پرویزخان و باشماق، افزایش سرانه بهره وری نسبت به سال ۱۳۹۹ به میزان دو برابر، افزایش سرانه پرداخت‌های مناسبتی از پنج میلیارد تومان به شش میلیارد تومان از اواسط سال ۱۴۰۰، پرداخت پاداش معادل یک ماه حقوق و مزایا به کلیه کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به کارکنان قراردادی مشمول (شاغل در شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر) در سال ۱۴۰۰ به انجام رسیده است.

معاون پشتیبانی گمرک ایران در خصوص مهم‌ترین اقدامات انجام شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: اعتبار مصوب ردیف متفرقه در آمد هزینه‌ای "به منظور تامین بخشی از هزینه‌های خرید، تعمیر و نگهداری دستگاه‌های کنترلی و پرتو نگاری" از مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در لایحه سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده