تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۵۱۹۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیسی در جمع کارگران فولاد جهان‌آرا خرمشهر:

ضرورت به‌کارگیری نیرو‌های بومی/ ایجاد اشتغال از مسوولیت‌های مهم دولت است

‌می‌متالز - رئیس جمهور در جمع کارگران مجتمع فولاد جهان‌آرا خرمشهر بر استفاده از نیرو‌های بومی تاکید کرد و گفت: کارگرانی که از ابتدا در این کارخانه مشغول بوده‌اند در ادامه نیز از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد شد و با بهره‌برداری فاز دوم برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، امروز پنجشنبه -۲۶ اسفندماه - سید ابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع فولاد جهان‌آرا واقع در شهرک صنعتی خرمشهر در جمع کارگران با بیان اینکه رشادت‌های مردم آبادان و خرمشهر هیچگاه فراموش نمی‌شود، اظهار کرد: بر استفاده از نیرو‌های بومی تاکید می‌کنم چرا که در خوزستان نیرو‌های حرفه‌ای و متخصص وجود دارد.

وی ایجاد شغل را مسوولیت مهم دولت دانست و افزود: با تلاش و همگرایی دستگاه‌های اجرایی از پس این مسوولیت برخواهیم آمد.

رئیس جمهور گفت: نیرو‌های بومی که از آغاز در این کارخانه مشغول بوده‌اند در ادامه نیز از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد شد و با بهره‌برداری از فاز دوم این شرکت نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و چندین هزار نفر غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

فاز نخست این کارخانه با پیشرفت ۹۷ درصدی در حال اجرا بوده و ظرفیت اسمی آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است.

این کارخانه در مساحتی معادل ۲۷۳ هکتار در حال اجرا بوده و در فاز نخست خط تولید و سایت آب شیرین کن آن با تولید ۲۷ هزار مترمکعب بهره‌برداری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده