تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۴
بازدید: ۶۶۵
کد خبر: ۲۵۲۰۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اخراج تعدادی از کارگران سیمان خمسه زنجان/ کارفرما: دلیل اخراج درگیری با مدیران بوده/ فعال کارگری: دلیل اخراج اعتراض به شرایط کاری بوده

‌می‌متالز - اظهارنظر‌ها درباره تصمیم مدیران کارخانه سینمان خمسه زنجان برای اخراج سه کارگر متفاوت است.

به گزارش می‌متالز، دوشنبه ٢٣ اسفندماه خبر‌هایی مبنی بر اخراج چند تن از کارگران شرکت سیمان خمسه زنجان منتشر شد.

«اسلامی» از مدیران مدیر بخش اداری شرکت سیمان خمسه در واکنش به اخبار مرتبط فوق در گفتگو با ایلنا، ضمن رد این اخبار و مرتبط دانستن توقف کار کارگران، حضورشان در محوطه کارخانه را به علت قطع برق و گاز و توقف تولید ارزیابی و اخراج و قطع همکاری با سه تن از کارگران این مجموعه را تایید کرد.

وی علت این تصمیم مدیران کارخانه را در رابطه با این سه کارگر «آسیب به اموال کارخانه و درگیری با برخی مدیران اداری مجموعه» خواند.

پیشتر روابط عمومی شرکت نیز ادعا‌های مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی را در تماس با ایلنا، در این رابطه تکذیب کرده است.

اما «اصغر نجاری» دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان ضمن رد اظهارات مسوولان شرکت، دلیل تجمع کارگران در محوطه کارخانه و چهار تن از کارگران این شرکت را به دلیل اعتراض به شرایط و شیفت‌های کاری خواند.

وی در رابطه با مشکل شرکت با چهار کارگر اخراجی، این افراد را نمایندگان معرفی شده کارگران برای مذاکره با کارفرما معرفی و گفت: ما در جلسات با مقامات استانی و صحبت با مدیر کارخانه تلاش کردیم تا این کارگران به کار بازگردند یا حداقل درخواست کردیم که با حضور نمایندگان کارگری طبق آیین نامه انضباطی کارخانه کمیته‌ای تشکیل شود و پس از دفاع نمایندگان دو طرف از خود تصمیم گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه «ما در تلاش هستیم تا با مذاکره با کارفرما و معاون سیاسی استانداری کارگران اخراج شده را به کار بازگردانده و مشکل کارگران این شرکت را حل کنیم»، ادامه داد: امیدواریم تا طرفین کارگری و کارفرمایی در این زمینه به توافق رسیده و کارفرما کارگران را به سر کار بازگرداند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده