تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۵۲۰۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار آذربایجان شرقی:

سرمایه‌های معادن بزرگ آذربایجان شرقی به‌جای تهران در داخل استان استفاده شود

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت و سرمایه‌ی معادن بزرگ استان باید در داخل همین استان استفاده شود چرا که نقش مهمی در گردش مالی استان دارد.

به گزارش می‌متالز، عابدین خرّم عصر روز چهارشنبه، ۲۵ اسفند ماه، در جلسه‌ی فوق العاده‌ی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: اتاق بازرگانی تبریز یکی از فعال‌ترین اتاق‌های بازرگانی در کشور است که توانست رتبه اول کشور را نیز کسب کند.

وی افزود: بخش خصوصی در استان با فعالیت جدی سرمایه‌ی خود را برای اعتلاء کشور پای کار آورده‌است.

وی ادامه داد: حرکت جدی و خوبی در حوزه‌ی رشد استان آغاز شده است و بخش دولتی نیز تمام قد و بدون بهانه در خدمت بخش خصوصی بوده و مسیر را فراهم می‌کند تا آنچه که انتطار ریاست جمهوری است که آذربایجان شرقی نگین درخشان تولید باشد، محقق شود.

خرّم افزود: حرکت خوبی در استان آغاز شده است، ولی ما خود را راضی به وضع موجود نمی‌بینیم و نقشه راهی تهیه کرده‌ایم تا وضعیت مطلوب را نشان دهد و باید برای رسیدن به رشد اقتصادی بالای ۷ درصد تلاش کنیم که این امر ممکن نیست مگر با همکاری بخش خصوصی و سایر بخش‌های دولتی.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی موضوعات و مشکلات مطرح شده در این جلسات حتما پیگیری خواهد شد، گفت: یکی از درخواست‌های ما در اولویت قراردادن ظرفیت و سرمایه‌ی معادن بزرگ آذربایجان شرقی در داخل همین استان است که نقش مهمی در گردش مالی استان دارد.

به گزارش ایسنا در این جلسه تعدادی‌ای اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز و رؤسای انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی استان به بیان نقطه نظرات و طرح مشکلات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده