تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۵۲۱۱۷
سرویس خبر : متالورژی و مواد
اوجی:

تولید کک اسفنجی مورد نیاز صنایع آلومینیوم پس از تحریم بومی‌سازی شد

‌می‌متالز - وزیر نفت گفت: تولید کک اسفنجی مورد نیاز صنایع آلومینیوم پس از تحریم ظالمانه از سوی ترامپ بومی و کشور از واردات آن بی‌نیاز شد.

به گزارش می‌متالز، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه آیین رونمایی از اسناد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره با استفاده از دانش فنی بومی (پژوهشگاه صنعت نفت) در شرکت پالایش نفت بندرعباس و در جمع خبرنگاران گفت: در ایام شعبانیه شاهد تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه نفت بندرعباس با توانمندی پژوهشگاه هستیم. دانش فنی تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره از سوی پژوهشگاه بومی‌سازی شده است.

وی افزود: تولید کک اسفنجی مورد نیاز صنایع آلومینیوم پس از تحریم ظالمانه از سوی ترامپ بومی و کشور از واردات آن بی‌نیاز شد.

اوجی گفت: نگاه ما به تأمین امنیت انرژی کشور است. با شروع احداث نخستین پروژه پتروپالایشی تا فروردین‌ماه در استان هرمزگان با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه، پروژه‌های این چنینی کلید می‌خورد.

وزیر نفت گفت: در بحث میدان‌های مشترک به‌ویژه غرب کارون به‌زودی شاهد امضای قرارداد‌هایی جدید خواهیم بود.

وی گفت: در دولت سیزدهم هر گونه فروش نفت در سررسید اسناد وصول‌شده عمده ارزی بوده و بخش کوچکی شامل تهاتر اقلام موردنیاز کشور بوده است.

اوجی اظهار داشت: فروش نفت در حیطه و اختیار وزارت نفت است، اما بخشی در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار گرفته است تا برای تأمین بودجه مورد نیاز اقدام کنند.

وزیر نفت در پایان گفت: در دولت سیزدهم در وزارت نفت هیچ‌وقت منتظر مذاکرات نبودیم و با توجه به توان صنعت نفت پیش رفتیم.

منبع: دنیای معدن

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده