تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۵۲۱۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صمت در حاشیه بازدید از مجتمع معدنی سنگان اعلام کرد:

به‌کارگیری همه کارگران معدن ققنوس یک‌/ ضرورت بهره‌مندی مردم منطقه از عواید فعالیت معدن سنگان

‌می‌متالز - وزیر صمت در حاشیه بازدید از مجتمع صنعتی و معدنی سنگان با بیان این‌که خوشبختانه همه کارگران معدن ققنوس یک، مشغول به کار شدند و هیچ کس امروز بیکار نیست، گفت: باید به نوعی برنامه‌ریزی کنیم که بخشی از عواید این مجتمع برای مردم منطقه نیز قابل استفاده باشد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا فاطمی‌امین با حضور در جمع خبرنگاران درباره سفر به شهرستان خواف و تربت حیدریه و آخرین وضعیت معدن ققنوس بیان کرد: برای بنده افتخار بزرگی بود که امروز مهمان مردم خونگرم تربت حیدریه، زاوه، مه‌ولات و خواف بودیم و اکنون نیز در مجتمع سنگ آهن سنگان حضور داریم.

وی درباره معدن ققنوس گفت: تخلفات بسیار زیاد بهره‌بردار معدنی از معدن سنگ آهن ققنوس یک از سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ با تاکید دستگاه‌های نظارتی منجر به سلب صلاحیت وی برای ادامه فعالیت شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در آذر ماه، مهلت این بهره‌بردار برای ادامه فعالیت به پایان رسید و پس از آن دیگر پروانه بهره‌برداری وی تمدید نشد، اما متأسفانه بهره‌بردار معدن به جای تمکین از رأی شورای عالی معادن به سمت جنجال رسانه‌ای رفت که بسیار جای تأمل دارد و پیگیری خواهیم کرد.

فاطمی‌امین با اشاره به سوء استفاده این بهره‌بردار معدنی از کارگران با طرح این فضا که افراد شاغل در این معدن بیکار شدند، توضیح داد: خوشبختانه تمام کسانی که در آن معدن بودند در سایر معادن و نزد پیمانکاری که در اینجا حضور دارد، مشغول به کار شدند و هیچ کس امروز بیکار نیست.

وی افزود: این بهره‌بردار غیر از معدن ققنوس یک که مهلت آن تمام شده بود دو معدن دیگر نیز داشت و می‌توانست افرادی را که در این معدن شاغل بودند به کارگیری کند که متأسفانه شیطنت کرد و ما به‌طور یقین با این مسأله برخورد خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: با تلاش مدیران مجتمع سنگان، افراد بیکار شده از این معدن در پروژه‌های دیگری به کار گرفته شدند تا هیچ کارگری بیکار نماند.

فاطمی‌امین گفت: مجتمع سنگان یکی از بزرگ‌ترین معادن سنگ آهن کشور است که ذخایر بسیار بالایی دارد و ما باید بخشی از عواید این مجتمع را به نوعی برنامه‌ریزی کنیم که برای مردم منطقه نیز قابل استفاده باشد.

وی ادامه داد: یکی از این کار‌ها مسئولیت اجتماعی است که تا کنون تا حدی انجام شده و تأکید ما بر این است که تداوم داشته باشد؛ ضمن آن‌که چند کار دیگر نیز باید انجام شود تا سختی‌ها برای مردم کاهش یابد که یکی از این کار‌ها حمل ریلی است تا با حمل ریلی مواد معدنی، کمتر به جاده‌ها آسیب وارد شده و مخاطرات جاده‌ای کمتری داشته باشیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده