تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۵۲۱۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور صنایع سازمان صمت کردستان:

واحد‌های تولید کنسانتره سنگ‌ آهن، حلقه تکمیل زنجیره فولاد در کردستان

‌می‌متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در تور خبری بازدید از ظرفیت‌های صمت در شهرستان بیجار گفت: واحد‌های تولید کنستانتره سنگ‌آهن یکی از حلقه‌های تکمیل زنجیره فولاد در کردستان هستند و اکنون ۴ واحد در استان وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، پیمان الماسی افزود: تمامی این ۱۳ پروژه فعال هستند و تعدادی از آن‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند و دیگر واحد‌ها نیز در حال نصب ماشین‌آلات بوده و با تکمیل این واحدها، زنجیره فولاد کردستان به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که اکنون ۱.۹ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن در کردستان تولید می‌شود، ادامه داد: به دنبال بهره‌برداری از واحد تولید گندله سنگ آهن و تولید آهن اسفنجی هستیم.

الماسی یادآور شد: لازم است تا واحد اسلب فولاد که در قروه فاز اجرایی آن آغاز شده است را به پایان برسانیم تا به تولید ورق گرم منتج شود.

وی بیان کرد: یکی از محصولات استراتژیک در کشور که جزو نیاز‌های خودروسازی و لوله‌سازی است، ورق گرم بوده و به همین جهت برای بازار فروش این محصول، مشکلی نخواهیم داشت.

صدور ۲۵ پروانه بهره‌برداری سنگ آهن در کردستان

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز تصریح کرد: خوشبختانه اکنون وضعیت معادن سنگ آهن کردستان بسیار مطلوب بوده و حوزه معدن در کردستان رونق چشمگیری داشته است.

مهدی سیفی افزود: با انجام فعالیت‌های اکتشافی و مطالعه پهنه‌های اکتشافی معادن استان به زودی شاهد ایجاد زنجیره ارزش معادن در کردستان خواهیم بود و بدون شک بیش از ۴ هزار نفر در حوزه معادن اشتغال‌زایی می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون ۲۵ پروانه بهره‌برداری سنگ آهن در استان صادر شده که در ۲۰ محدوده آن بهره‌برداران فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و ۵ واحد دیگر نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده